۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۲
هیچ نگرانی از زیرساخت اجرای طرح نسخه الکترونیک نداریم
معاون بیمه و خدمات سازمان بیمه سلامت:

هیچ نگرانی از زیرساخت اجرای طرح نسخه الکترونیک نداریم

رضایی، معاون بیمه و خدمات سازمان بیمه سلامت ایران گفت: خوشبختانه زیرساخت‌های لازم برای اجرای طرح نسخه الکترونیک فراهم شده است.

به گزارش بازار، مهدی رضایی معاون بیمه و خدمات سازمان بیمه سلامت درخصوص زیرساخت‌های لازم برای اجرای طرح نسخه الکترونیک از اول دی افزود: خوشبختانه زیرساخت‌های لازم برای اجرای طرح نسخه الکترونیک در کشور ایجاد شده است. در این باره ابتدا به ایجاد بانک‌های مرجع اشاره می‌کنم که برای بیمه شدگان ایجاد شده و اکنون درحال ارائه خدمت است.

رضایی گفت:همچنین تبادل اطلاعات با سرویس‌های ملی، چون ثبت احوال، نظام پزشکی و غذا ودارو انجام شده است.

معاون بیمه و خدمات سازمان بیمه سلامت با اشاره به نکته بعدی که مربوط به تعیین هویت پزشک تجویز کننده نسخه الکترونیک است افزود: این مرحله نیز به صورت رمز پویا و دومرحله‌ای انجام می‌شود که بزودی با امضای الکترونیک جایگزین خواهد شد.

وی گفت: نکته بعدی ارسال و تبادل اطلاعات به سامانه‌های وزارت بهداشت است برای تحقق پرونده الکترونیک سلامت که این اطلاعات هم اکنون از طریق سازمان‌های بیمه گر به وزارت بهداشت ارسال می‌شود.

رضایی افزود: تا اکنون اکثر جامعه پزشکی در این طرح مشارکت داشته اند و بیش از ۸۰ درصد نسخ مربوط به سازمان بیمه سلامت به صورت الکترونیک تجویز می‌شود.

وی افزود: تعداد کمی از پزشکان هنوز به این طرح نپیوسته اند که با توجه به الزامات قانونی بهتر است به این طرح بپیوندند.

کد خبر: ۱۲۳٬۴۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha