۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۴
تلاش استرالیا، ژاپن و آمریکا برای مقابله با چین از طریق توسعه شبکه اینترنت ۵G در اقیانوس آرام
خبرگزاری کیودو خبر داد؛

تلاش استرالیا، ژاپن و آمریکا برای مقابله با چین از طریق توسعه شبکه اینترنت ۵G در اقیانوس آرام

خبرگزاری کیودو از تلاش مشترک سه کشور استرالیا، ژاپن و آمریکا برای توسعه اینترنت ۵G در کشورهای جزیره ای اقیانوس آرام در راستای مقابله با حضور چین در این کشورها خبر داد.

به گزارش بازار، خبرگزاری کیودو به نقل از منابع آگاه گزارش داد که ایالات متحده، ژاپن و استرالیا به طور مشترک برای ایجاد شبکه ۵G در اقیانوس آرام جنوبی برای مقابله با نفوذ فزاینده چین در منطقه و جلوگیری از انحصار پکن در زیرساخت های حیاتی، تامین بودجه مالی مشترک خواهند کرد.

بر اساس این گزارش، این سه کشور روز یکشنبه از برنامه‌های خود برای ساخت یک کابل زیردریایی برای تقویت دسترسی به اینترنت در کشورهای جزیره‌ای میکرونزی، نائورو و کیریباتی اقیانوس آرام رونمایی کردند.

به نوشته کیودو، این منبع گفت: از لحاظ تاریخی، ما روابط عمیقی و ارزش های مشترک در زمینه دموکراسی با کشورهای جزیره ای اقیانوس آرام داریم. ما باید از قرار گرفتن در موقعیتی که در آن دموکراسی توسط چین از طریق تاثیر بر شبکه های مخابراتی ما تهدید می شود، اجتناب کنیم.

به گفته کیودو، گروه Digicel، یک ارائه دهنده ارتباطات بین المللی مستقر در جامائیکا، مسئول اجرای پروژه توسعه سه جانبه شبکه ۵G خواهد بود. در این خبر آمده است که انتظار می رفت در ماه اکتبر، Telstra استرالیا، واحد عملیات دیجیسل در اقیانوس آرام را پس از گزارش هایی که یک شرکت چینی به دنبال خرید آن بود، خریداری کند.

طبق گزارش ها، دولت استرالیا بیشترین سهم از این خرید ۱.۶ میلیارد دلاری را تامین مالی خواهد کرد، در حالی که ژاپن و ایالات متحده از طریق مشارکت عمومی و خصوصی به عملیات تجاری کمک خواهند کرد. کیودو گفت که ژاپن به عنوان طرف قرارداد، تجهیزات پیشرفته ای را برای ۵G ارائه خواهد کرد.

کد خبر: ۱۲۳٬۴۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha