۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۶
بانکداری باید به سمت فضای مجازی حرکت کند| آشکارسازی مصادیق قرض الحسنه
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد:

بانکداری باید به سمت فضای مجازی حرکت کند| آشکارسازی مصادیق قرض الحسنه

اصفهان – اسفندیاری، مدیر شعب قرض الحسنه مهر ایران استان اصفهان گفت: بانکداری در کشور باید به سمت فضای مجازی حرکت کند و این امر می تواند به کاهش هزینه‌ها کمک قابل توجهی داشته باشد.

رضا اسفندیاری همزمان با چهاردهمین سالروز تاسیس بانک قرض الحسنه مهر ایران در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: بانکداری در کشور باید به سمت آشکار سازی مصادیق قرض الحسنه پیش برود تا بتوانند گره گشای مشکلات مردم باشند.

وی با بیان اینکه قرض الحسنه سنتی الهی است و باید به آن توجه شود، تصریح کرد: امروزه با توجه به شرایط اقتصادی در کشور توسعه فعالیت‌های قرض الحسنه‌ای باید مورد توجه باشد.

۱۵ طرح ویژه برای دسترسی مشتریان به تسهیلات
مدیر شعب قرض الحسنه مهر ایران استان اصفهان مهم ترین دستاورد بانک مهر ایران را آشکار سازی مصادیق قرض الحسنه دانست و ابراز داشت: در راستای دسترسی افراد به تسهیلات حدود ۱۵ طرح ویژه داریم که از آن جمله طرح کالا کارت در راستای حمایت از تولیدات داخلی است، به نوعی که آن بخش از جامعه که توان خرید نقدی را ندارند، در این طرح امکان خرید خواهند داشت چراکه این طرح کالاکارت نیاز به امتیاز یا پس انداز ندارد و سقف آن ۵۰ میلیون تومان با بهره چهار درصد است.

وی برگزاری مجمع سالانه بانک مهر ایران به صورت متوالی را بیانگر سلامت فعالیت‌های این مجموعه دانست و گفت: سرمایه بانک قرض الحسنه مهر ایران از ۱۵ هزار میلیارد ریال به ۲۵ هزار میلیارد ریال و از ۲۵ هزار میلیارد به ۵۰ هزار میلیارد ریال بود که این افزایش موجب استحکام فعالیت این بانک است.

اسفندیاری با تاکید بر اینکه امروز بانکداری دنیا به سمت فعالیت در بستر مجازی رفته است و در کشور نیز باید این امر به صورت کامل محقق شود، تصریح کرد: این امر در کاهش هزینه‌ها و کمک به محیط زیست تاثیر بسزایی خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه بانک قرض الحسنه مهر ایران یکی از بانک‌های برتر در زمینه افتتاح حساب مجازی و همچنین احراز هویت سجام به ویژه در دوران کرونا بوده است، ادامه داد: همچنین مشتریان این بانک می‌توانند به صورت آنلاین درخواست تسهیلات خود را ارائه دهند و تنها یک بار برای دریافت آن به بانک مراجعه کنند.

مدیر شعب قرض الحسنه مهر ایران استان اصفهان اضافه کرد: طی ۱۴ سال گذشته ۱۰ میلیون نفر از تسهیلات این بانک استفاده کردند که بیش از هشت میلیون آن از سال ۹۵ به بعد بوده است و حدود ۸۰ درصد تسهیلات پرداختی این بانک طی پنج سال اخیر بوده، اما مطالبات این بانک رو به کاهش است.

تخصیص تسهیلات برای اشتغال زایی 
وی با بیان اینکه بانک مهر ایران با تغییر رویکرد، پرداخت تسهیلات خود را از حوزه معیشت به سمت اشتغال برده است، گفتک اشتغال زایی را در دستور خود قرارداده‌ایم چرا که این امر می‌تواند منجر به کاهش فقر در جامعه نیز شود.

اسفندیاری پرداخت تسهیلات برای محرومیت زدایی، همکاری با معاونت روستایی جهت پرداخت تسهیلات، تامین کمک هزینه مسکن، کمک هزینه درمان به خصوص در دوران کرونا، پرداخت تسهیلات ساخت مسکن در مناطق محروم روستایی، توزیع وسایل کمک آموزشی و بهداشتی‌ در در مناطق محروم روستایی و ... را از جمله اقدامات و طرح های این بانک در راستای مسئولیت های اجتماعی عنوان کرد و گفت: باید توجه داشت که این بانک به مشتریان خوش حساب خود وام بدون ضامن نیز پرداخت می‌کند که این امر کاملا الکترونیکی انجام شده و سلیقه‌ای نیست.

کد خبر: ۱۲۳٬۴۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha