۱۶ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۸
 سهم بخش کشاورزی از تولید ناخالص داخلی زنجان ۲۵ درصد است
رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان:

سهم بخش کشاورزی از تولید ناخالص داخلی زنجان ۲۵ درصد است

زنجان - رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان با بیان اینکه بخش کشاورزی نقش مهمی در اقتصاد دارد، گفت: سهم این بخش از تولید ناخالص داخلی استان ۲۵ درصد است.

جواد تاراسی در گفتگو با خبرنگار بازار، به نقش مهم و اثر گذار بخش کشاورزی زنجان اشاره کرد و گفت: سهم اشتغال استان در بخش کشاورزی بیش از ۳۰ درصد است و فارغ الحتصیلان در بخش کشاورزی فعالیت های خوبی دارند.

وی با بیان اینکه سهم زنجان از کل اراضی زیر کشت کشور بیش از ۳.۶ درصد است، اظهار داشت: متوسط کاربری اراضی استان ۲۴.۱ درصد است که این امر پتانسیل استان را در بخش کشاورزی نشان می دهد.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان گفت: در سال ۹۷ کل مساحت اراضی کشاورزی استان بیش از ۸۲۵ هزار و ۱۲۵ هکتار گزارش شده که اراضی زراعی ۴۳۴ هزار و ۴۰۰ هکتار، باغی ۷۹ هزار و ۶۲۵ و اراضی آیش ۳۱۱ هزار و ۱۰۰ هکتار است.

تاراسی ابراز کرد: از مجموع اراضی زراعی سطح زیر کشت دیم ۳۱۹ هزار و ۳۸۰ هکتار و آبی هم ۱۱۵ هزار و ۲۰ هکتار است.

وی با بیان اینکه بخش کشاورزی نقش مهمی در اقتصاد زنجان دارد، افزود: سهم این بخش از تولید ناخالص داخلی استان ۲۵ درصد است و باید برای توسعه بخش کشاورزی برنامه ریزی لازم در دستور کار قرار گیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان، تاکید کرد: در این استان بیش از ۲۱ محصول کشاورزی قابلیت صادرات را دارد و این مزیت مهمی است.

کد خبر: ۱۲٬۳۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha