تعزیرات درپی توقف گرانی است
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع تخلفات سازمان تعزیرات:

تعزیرات درپی توقف گرانی است

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع تخلفات سازمان تعزیرات از همسویی با محافل علمی و دانشگاهی سخن گفت که موجب ارائه راهکارهای علمی برای مقابله با گرانی و گران فروشی در بازار می شود.

به گزارش بازار، محمدعلی اسفنانی با اشاره به اینکه هر زمان تخلفی از سوی مردم مشاهده شود، بایستی به تعزیرات یا دیگر مراجع اعلام گزارش نمایند، گفت: نقش مردم باید بر نظارت های بازار پر رنگ تر شود.

وی ادامه داد: در سیستم نظارتی قدری تغییرات ایجاد شده است؛ به گونه ای که ستاد تنظیم بازار مستقیما زیر نظر معاون اول رئیس جمهور تشکیل می شود و وزرای صمت، جهاد، دادگستری و کشور در جلسات حضور خواهند داشت.

اسفنانی با بیان اینکه تفاهم نامه ای نیز با سازمان بسیج مستضعفین به امضا رسیده تا مساعدت هایی نسبت به نظارت بر بازار صورت گیرد، افزود: در این میان نقش بسیج و مردم پر رنگ تر دیده شده است.

پیشگری از تخلفات با روش علمی
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع تخلفات سازمان تعزیرات خاطرنشان کرد: در این راستا نقش بازار را پر رنگ تر دیده اند تا بتوان بر آن نظارت بیشتر و دقیق تر داشت.

اسفنانی یادآور شد: برخورد سلبی به صورت دائم و پرونده سازی پس از وقوع تخلفات و نیز در نظر گیری مجازات، باید شکلی دیگر به خود گیرد و در ابتدا بستر وقوع تخلف را از بین ببریم.

وی در عین حال از تقاضایی که به دانشگاه ها ارائه شده خبر داد و گفت: از این مراکز علمی درخواست کردیم نظارت خود را در بعد پیشگیری از وقوع تخلف و جرم در بازار به ما اعلام کنند تا این رویه را به صورت علمی و کار آمد پیگیری کنیم.

درپی توقف گرانی هستیم
اسفنانی گرانی کالا را اصلی ترین مشکل و گران فروشی را معضل بعدی دانست و گفت: وقتی کالا گران باشد، برخورد اثری نخواهد داشت و حتی ممکن است دیگر گران فروشی در بازار از سوی فروشنده ها صورت نگیرد.

وی افزود: تعزیرات در پی آن است که بستر ایجاد کننده گرانی در جامعه را متوقف کند.

اسفنانی ابراز امیدواری کرد تعزیرات به این وظیفه عمل کرده و با موفقیت کارهای واگذار شده را اجرایی کند.

بازار میوه تامین است
در ادامه اسدلله کارگر، رئیس اتحادیه صنف فروشندگان میوه و سبزی وضعیت بازار در آستانه شب یلدا را خوب و مناسب توصیف کرد و گفت: بر اساس اطلاعات موجود در میدان میوه و تره بار، خوشبختانه عرضه بیش از تقاضاست.

وی افزود: بخش خصوصی برای شب یلدا محصولات را دپو کرده که این جز وظایف ذاتی آنهاست.

کارگر همچنین در خصوص قیمت ها گفت: چون مراسم پیش رو مختص یک شب است، خداراشکر قیمت ها متناسب است و حتی در پایان سال نیز با کمبود رو به رو نخواهیم بود.

کد خبر: ۱۲۳٬۳۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha