۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۹
لزوم نگاه عادلانه به همه استان‌ها در توزیع اعتبارات بخش عمرانی بودجه ۱۴۰۱
عضو هیات رئیسه مجلس عنوان کرد

لزوم نگاه عادلانه به همه استان‌ها در توزیع اعتبارات بخش عمرانی بودجه ۱۴۰۱

یوسفی، عضو هیات رئیسه مجلس گفت: دولت باید تکمیل پروژه های عمرانی نیمه تمام را در اولویت قرار داده و زمان بندی مشخصی جهت تکمیل و بهره برداری از آنها تعیین و اعلام کند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، مجتبی یوسفی با اشاره به لزوم توجه به اعتبارات پروژه‌های عمرانی در بودجه ۱۴۰۱ گفت: بر اساس قانون برنامه ششم توسعه، سهم پروژه‌های عمرانی و تملک دارایی به عنوان موتور محرکه اقتصاد کشور باید سالانه ۱۵ الی ۲۰ درصد باشد چرا که دولت اعم از شرکت‌های دولتی و خصولتی بزرگترین بنگاه اقتصادی کشور هستند و اگر دولت پروژه عمرانی تعریف نکند عملاً نظام مهندسی، پیمانکاری، بخش خصوصی و نیز کارخانه‌ها غیر فعال شده و در نهایت اشتغال ایجاد نمی‌شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: سال گذشته با تلاش مجلس، کمیسیون تلفیق و کمیسیون عمران سهم اعتبارات عمرانی در بودجه سال ۱۴۰۰ به ۱۰ درصد افزایش پیدا کرد که البته بخشی از آن هم تاکنون تخصیص پیدا نکرده است. بی‌تردید اگر اولویت دولت اتمام پروژه‌های عمرانی و زیرساختی به ویژه در مناطق کمتر توسعه یافته باشد باید اعتبارات خوبی برای این حوزه در نظر بگیرد. چرا که اگر منطقه‌ و استان های محروم زیرساخت مناسب اعم از راه، آب و فاضلاب و برق و ... نداشته باشد، توسعه پیدا نخواهند کرد و در نهایت اهداف دولت برای دستیابی به رشد اقتصادی ۸ درصدی نیز محقق نخواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه تمام مناطق کشور باید در بودجه مورد توجه قرار بگیرند افزود: کشور محدود به تهران و چند کلانشهر نبوده و باید تمامی استان‌ها در بودجه سال آتی مورد توجه قرار بگیرند. متاسفانه علی رغم اعتباراتی که در تبصره ۱۴ و ۱۸ بودجه ۱۴۰۰ برای محرومت زدایی و رفع مشکلات مردم در استان‌های مرحوم و کمتر توسعه یافته در نظرگفته شده بود، آن طور که باید به این مناطق توجه نشده و اعتبارات تخصیص کافی نداشتند. به دلیل نگاه ناعادلانه برخی از مسئولان سازمان برنامه بودجه، اعتبارات بخش عمرانی بودجه در برخی از استان‌ها متمرکز شد و استان‌های محرومی که پروژهای عمرانی زیر ۸۰ درصد پیشرفت داشتند، به دلیل عدم نفوذ و ارتباطات نیمه تمام رها شدند.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید از تصمیم‌گیری متمرکز به تصمیم گیری منطقه ای حرکت کنیم، اضافه کرد: مجلس در جریان بررسی لایحه بودجه به هیچ عنوان به دنبال تقابل نبوده بلکه همانند گذشته رویکرد تعامل دو طرفه را دنبال می‌کند اما در حال حاضر مردم با مشکلات معیشتی و اقتصادی بسیار زیادی مواجه هستند و عدم تکمیل پروژه های زیر ساختی در برخی از مناطق به بحران تبدیل شده است لذا دولت باید تکمیل پروژهای عمرانی نیمه تمام را در اولویت قرار داده و زمان بندی مشخصی جهت تکمیل و بهره برداری از آنها تعیین و اعلام کند.

کد خبر: ۱۲۳٬۳۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha