۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۳
انتقال ۳۳۱ مورد تراکنش ارزی دیجیتال به حساب کیف پول های متعلق به دولت روسیه!
رئیس کمیته تحقیقات دولتی روسیه فاش کرد؛

انتقال ۳۳۱ مورد تراکنش ارزی دیجیتال به حساب کیف پول های متعلق به دولت روسیه!

علیرغم غیرقانونی بودن استفاده از ارزهای دیجیتال در روسیه برای پرداخت، رئیس کمیته تحقیقات این کشور از کشف دستکم ۳۳۱ مورد تراکنش دولتی ارزی دیجیتال طی ۹ ماه اولیه سال جاری میلادی خبر داد.

به گزارش بازار، کمیته تحقیقات روسیه از دولت این کشور درخواست تا به این کمیته، اجازه توقیف ارزهای دیجیتال و مسدود کردن کیف پول‌ها را بدهد.

بر اساس این گزارش، «الکساندر باستریکین» رئیس کمیته تحقیقات روسیه در مصاحبه با رسانه روسیسکایا گازتا اظهار داشت که "ماهیت غیرمتمرکز انتشار" آنچه او "ارزهای دیجیتال" می نامد در حال حاضر "اجازه کنترل کامل دولت در این زمینه" را نمی دهد.

باستریکین ادعا کرد که در برخی موارد خاص، مجریان قانون می توانند از قوانین موجود برای توقیف و مسدود کردن ارزهای دیجیتال استفاده کنند و این همان کاری است که مراجع قانونی ممکن است با حساب های بانکی، وجوه و اوراق بهادار انجام دهند.

رئیس کمیسته تحقیقات روسیه خاطرنشان کرد: اما تمرکززدایی برای عوامل و افسرانی که سعی در اعمال این محدودیت ها را دارند، به معنای ککوچ کردن آنها است. به گفته وی، اغلب، افسران مجبور می شوند در موارد «وضعیت قانونی ویژه» از شرکت های رمزنگاری کمک بگیرند تا وجوه را به کیف پول های دولتی منتقل کنند که البته در این موارد، مراحل قانونی انجام می شود.

کمیته تحقیقات روسیه اعلام کرده که تنها طی ۹ ماله اولیه سال جاری میلادی، دستکم با ۳۳۱ مورد از این مجوزهای ویژه برای انتقال ارزها به کیف پول های دیجیتال دولتی برخورد کرده است. 

باستریکین گفت اما برای اینکه بتوانند در چنین مواردی دارایی‌های رمزنگاری شده به طور مؤثرتری کنترل شوند، افسران به قدرت قانونی «انتقال» توکن‌ها از کیف تحت کنترل متهم در یک پرونده قضایی مربوط به ارزهای دیجیتال، «به کیف تحت کنترل دولت» نیاز دارند.

وی همچنین تاکید کرد که این فرآیند می‌تواند «با ایجاد تغییراتی در قوانین کیفری» انجام شود که به دادگاه اجازه می‌دهد تا متهم را به انتقال دارایی‌های رمزنگاری شده «به یک حساب رمزنگاری ویژه دولتی تا پایان محاکمه» محکوم کند. 

لازم به ذکر است خرید کالا و خدمات از طریق تراکنش های ارزی دیجیتال در روسیه جرم محسوب شده و شهروندان حق استفاده از دارایی های دیجیتال را به عنوان سیستم مالی جایگزین روبل را ندارند. پیشتر نیز هیچ یک از منابع دولتی روسیه به استفاده سازمان یافته و تحت نظارت دولت از کیف پول های ارزی دیجیتال سخنی به میان نیاورده بود.

کد خبر: ۱۲۳٬۲۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha