۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۳
 تکذیب توقف مذاکرات وین| کندی بحث‌ها به دلیل زیاده‌خواهی اروپا

تکذیب توقف مذاکرات وین| کندی بحث‌ها به دلیل زیاده‌خواهی اروپا

یک منبع آگاه نزدیک به تیم مذاکره کننده، خبر توقف مذاکرات را رد کرده و گفته مذاکرات به صورت جدی بر روی متون پیشنهادی ایران ادامه دارد.

به گزارش بازار، اروپایی‌ها که پس از چندین روز کارشکنی، بحث بر روی متون ایران را پذیرفته‌اند، حالا سعی دارند با زیاده خواهی خواسته‌های آمریکا را در مذاکرات پیاده کنند. در این پیوند نیز برخی رسانه‌های خارجی با اهدافی خاص، با انتشار گزارش‌هایی منفی از توقف گفت‌وگوها خبر داده اند.

یک منبع آگاه نزدیک به تیم مذاکره کننده به ایرنا گفته، «خبر توقف مذاکرات کاملا رد می‌شود؛ اتفاقا مذاکرات به صورت جدی بر روی متون پیشنهادی ایران ادامه دارد و امروز یکشنبه نیز گفت‌وگوها به صورت جدی ادامه می‌یابد»

این منبع آگاه تاکید کرد که «زیاده خواهی‌های اروپا همچنان ادامه دارد و کندی پیش رفت در بحث‌ها نیز به همین دلیل است، اما گفت‌وگوها متوقف نشده است.»

در همین حال الجزیره به نقل از منابعی در وین، گزارش داده که امشب روسای هیئت‌های اروپایی و نماینده آمریکا درباره موضوع هسته‌ای ایران گفتگو می‌ کنند.

لیز تراس وزیر خارجه انگلیس نیز در تازه ترین اظهارات ضد ایرنی خود گفته که این آخرین فرصت برای ایران به منظور بازگشت به توافق هسته‌ای است و با تکرار این ادعا که اجازه نمی‌دهیم ایران به سلاح هسته‌ای دست یابد، خاطرنشان کرده، ما در پیام خود به ایران صراحت داریم که باید به روند مذاکرات وین پایبند باشد.

اروپایی‌ها در صدد هستند با حفظ مواضع زیاده خواهانه خود در مذاکرات وین، تیم مذاکره کننده ایران را برای پذیرش خواسته های فراتر از برجام از طریق جوسازی رسانه‌ای تحت فشار قرار دهند.

این درحالی است که ایران بارها اعلام کرده که فراتر از برجام مذاکراتی را صورت نخواهد داد از سوی دیگر علی باقری مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات وین روز گذشته (شنبه) با بیان این‌که در پیش نویسی که حاصل گفت‌وگوهای وین ۶ و بعد از ۶ دور گفت‌وگو است، موضوعات اختلافی هنوز حل نشده و روی میز است، تاکید کرد که ایران چیزی کمتر از برجام را نخواهد پذیرفت.

کد خبر: ۱۲۳٬۲۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha