۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۵
افزایش سهم پروژه‌های عمرانی در بودجه ۱۴۰۱
نائب رئیس کمیسیون عمران مجلس مطرح کرد

افزایش سهم پروژه‌های عمرانی در بودجه ۱۴۰۱

نائب رئیس کمیسیون عمران مجلس اظهار کرد: پیش بینی ما این است که بودجه عمرانی در لایحه بودجه ۱۴۰۱ نسبت به گذشته افزایشی باشد و اعتبارات عمرانی نیز متناسب با نرخ تورم در نظر گرفته شود.

به گزارش بازار، اسماعیل حسین زهی، نائب رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: طبق برنامه ششم توسعه کشور، بیش از ۳۰ درصد از سهم بودجه باید به پروژه های عمرانی اختصاص داده می شد که متاسفانه در حال حاضر به زیر ۱۱ درصد رسیده است.

وی افزود: عمر برخی پروژه ها بیش از پنجاه سال است که در دست اقدام بوده و به هیچ جایی نرسیده و دلیلش هم این است که در شرایط کسری بودجه، بودجه عمرانی را صرف هزینه های جاری دولت می کردند.

نائب رئیس کمیسیون عمران مجلس خاطرنشان کرد: اگرچه وابستگی به نفت امسال تا حدودی کاهش یافته اما تحقق کامل این موضوع زمان بر است.

حسین زهی با تأکید بر لزوم توجه ویژه دولت به محرومیت زدایی و تکمیل پروژه های عمرانی کشور گفت: دولت های گذشته اقدامات چندان مثبتی در این حوزه نداشتند اما امیدواریم که دولت سیزدهم به عنوان یک دولت مردمی طبق برنامه ششم توسعه بالای ۳۰ درصد سهم بودجه را به پروژه های عمرانی اختصاص دهد.

این نماینده مجلس در رادیو گفت وگو مطرح کرد: پیش بینی ما این است که بودجه عمرانی در لایحه بودجه ۱۴۰۱ نسبت به گذشته افزایشی باشد و اعتبارات عمرانی نیز متناسب با نرخ تورم در نظر گرفته شود.

کد خبر: ۱۲۳٬۱۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha