۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۷
تغییر شرایط ثبت‌نام طرح «جهش تولید مسکن»
سخنگوی کمیسیون عمران مجلس مطرح کرد

تغییر شرایط ثبت‌نام طرح «جهش تولید مسکن»

ایری، سخنگوی کمیسیون عمران مجلس، از احتمال تغییر شرایط ثبت نام طرح «جهش تولید مسکن» خبر داد.

به گزارش بازار، عبدالجلال ایری در رابطه با پیگیری های کمیسیون عمران برای اجرای طرح «جهش تولید مسکن» گفت: ثبت نام ها آغاز شده و با توجه به شرایط بهره مندی از این طرح، آمار بالای ۲ میلیونی احصا شد.

وی افزود: در این میان شاید نتوان نیازسنجی واقعی را برای ثبت نام کننده ها نتیجه گیری کرد و به همین منظور جلسه ای با حضور وزیر برگزار و راهکارهایی پیشنهاد دادیم که نیاز سنجی واقعی به مسکن صورت گیرد.

ایری کم و زیاد کردنِ آمار عددیِ شرایط برای ثبت نام کننده ها را از جمله همین پیشنهادات عنوان کرد که پس از تصمیم گیری در شورای عالی مسکن، تصویب نهایی خواهد شد و در شرایط اعلامی گنجانده می شود.

این نماینده مجلس با اشاره به آغاز به کار ساخت ۶۰۰ هزار واحد مسکونی خبر داد که ۴۰۰ هزار واحد به طرح اقدام ملی مسکن باز می گردد که امروز با طرح «جهش تولید مسکن» ادغام شده است.

ایری مزیت این ادغام را نیز کاهش سود بانکی برای متقاضیانِ مسکن عنوان کرد و افزود: از دیگر موارد تامین زیر ساخت ها در حوزه آب شرب بود که وزیر نیرو پاسخ های خود را در کمیسیون مطرح کرد.

وی همچنین تاکید کرد هر یک از نماینده ها در فرصت زمانی یک ماهه مشکلات آب شرب حوزه های انتخابیه خود را پیگیری و احصا خواهند کرد تا ان شاالله در زمینه تامین آب شرب در استان های دارای تنش آبی تدابیر لازم اندیشیده شود.

ایری در پاسخ به این سوال که به عدم همراهی بانک ها برای پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن اشاره کرد، گفت: متاسفانه بانک ها در این زمینه همکاری نمی کنند و علی رغم پیگیری کمیسیون و وزارت راه و شهرسازی با این واقعیت تلخ رو به رو هستیم.

این عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه بانک ها متاسفانه تا کنون در ارتباط با ودیعه مسکن بسیار ناچیز اقدام کرده اند، اذعان داشت: برخی موارد به ابلاغیه بانک مرکزی و نیز مانده حساب و گردش مالی باز می گردد که البته قانون گذار با در نظر گیری همه این امور، ودیعه مسکن را قانونی کرده است.

ایری اعلام کرد: هیچ پاسخ قانع کننده ای دریافت نکردیم و قطعا بانک ها نیز توجیهات خاص خود را دارند.

وی در عین حال از اقدامات مجلس و گوشزد کردن این مسائل به وزیر اقتصاد خبر داد تا این مطالبه که جز یکی از مواردِ مهم در تامین مسکن مردم است پیگیری گردد.

کد خبر: ۱۲۳٬۱۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha