۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۰
جذب سرمایه گذار عامل اصلی تاخیر در آغاز عملیات اجرایی نیروگاه ملایر
نماینده مردم ملایر در مجلس اعلام کرد:

جذب سرمایه گذار عامل اصلی تاخیر در آغاز عملیات اجرایی نیروگاه ملایر

همدان - نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: تاخیر در آغاز عملیات اجرایی نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی سیکل ترکیبی به کمبود گاز در کشور ارتباطی ندارد و به سرمایه گذاری و مدیریت طرح مربوط است.

به گزارش بازار و به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده مردم ملایر در مجلس، هادی بیگی نژاد با اشاره به کلنگ زنی نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی سیکل ترکیبی در بهمن سال گذشته، عنوان کرد: مجوزهای احداث نیروگاه از جمله تخصیص آب مورد نیاز نیروگاه که قرار است از تصفیه پساب فاضلاب تامین شود، گرفته شده است.

بیگی نژاد افزود: در حال حاضر ساخت نیروگاه در مرحله جذب سرمایه گذار است که به دلیل هزینه بالای سرمایه گذاری طرح و نیز تعویض دولت، کار به کندی پیش رفت.

وی هزینه احداث نیروگاه را حدود هفت تا هشت هزار میلیارد تومان برآورد کرد و گفت: در گام نخست طرح به حدود ۲۵۰ میلیون دلار اعتبار نیاز دارد که در مراحل بعدی افزایش می‌یابد و به دلیل بالا بودن رقم سرمایه گذاری، جذب سرمایه گذار بخش خصوصی کار سختی است.

نماینده مردم ملایر در مجلس با بیان اینکه نیروگاه‌ها تنها در یک بازه زمانی سه ماهه یعنی از آذر ماه تا بهمن ماه با مشکل کمبود گاز مواجه هستند، افزود: تاخیر در آغاز عملیات اجرایی نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی سیکل ترکیبی به کمبود گاز در کشور ارتباطی ندارد و به سرمایه گذاری و مدیریت طرح مربوط است.

کد خبر: ۱۲۳٬۱۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha