۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۰۰:۵۰
شمولیت ارز ترجیحی در بودجه ۱۴۰۱ کوچک‌تر شده است| افزایش انتظار برای تحقق بودجه سال بعد
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت و گو با بازار:

شمولیت ارز ترجیحی در بودجه ۱۴۰۱ کوچک‌تر شده است| افزایش انتظار برای تحقق بودجه سال بعد

غلامرضا مرحبا سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت:دایره و شمولیت، ارز ترجیحی در بودجه ۱۴۰۱ کوچک‌تر شده و تنها به موارد خاصی تعلق پیدا کرده است.

غلامرضا مرحبا در گفتگو با خبرنگار پارلمانی بازار، با بیان اینکه بودجه سال ۱۴۰۱ واقع بینانه بسته شده است، گفت: دایره و شمولیت، ارز ترجیحی در بودجه ۱۴۰۱ کوچک‌تر شده و تنها به موارد خاصی تعلق پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه مبحث عدم خلق پول در بودجه مدنظر قرار گرفته است، اظهارداشت: همچنین مدیریت نقدینگی در این بودجه لحاظ شده است. با این حال ما انتظار داریم مدیریت مناسبی در این بودجه در زمینه کسری بودجه صورت پذیرد.

مرحبا در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه به نظر شما این بودجه چند درصد قابل تحقق است، بیان داشت: اگر پیش بینی‌ها آنطور که وجود دارد اعمال شود می‌شود امیدوار بود بودجه سال ۱۴۰۱ درصد زیادی نسبت به بودجه سال گذشته محقق شود.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه ۵۰ درصد بودجه ۱۴۰۰ محقق نشد، بیان داشت: امیدواریم با توجه به اینکه ساختار بودجه ۱۴۰۱ منطقی‌تر شده، کارکرد موفق تری داشته باشد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه در بودجه ۱۴۰۱ رشد اقتصادی ۸ درصدی لحاظ شده است، گفت: اگر مولفه‌های بودجه به درستی مدیریت شوند این موارد به کنترل تورم نیز کمک زیادی خواهد کرد.

کد خبر: ۱۲۳٬۰۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha