۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۹
آمادگی برای اصلاح فهرست حق بیمه سهم کارفرمایی تا ۵ کارگر
سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد

آمادگی برای اصلاح فهرست حق بیمه سهم کارفرمایی تا ۵ کارگر

سازمان تامین اجتماعی آمادگی این نهاد برای اصلاح فهرست فعالیت‌های مشمول قانون معافیت از پرداخت حق بیمه سهم کارفرمایی تا میزان پنج نفر، را اعلام کرد.

به گزارش بازار به نقل از اتاق تهران، این اعلام آمادگی پس از آن مطرح شد که شورای گفت‌وگوی دولت و بخش‌خصوصی طی نامه‌ای، پیشنهاد اصلاح فهرست فعالیت‌های مشمول قانون معافیت از حق بیمه سهم کارفرمایی تا میزان پنج نفر کارگر که مصوب سال ۱۳۶۱ مجلس شورای اسلامی است را ارائه کرد. در نامه معاون بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی به رئیس اتاق بازرگانی ایران و دبیر شورای گفت‌وگوی دولت و بخش‌خصوصی، تاکید و پیشنهاد شده که این موضوع طی کارگروهی مشترک متشکل از تمامی طرف‌ها و دستگاه‌های دخیل، مطرح و تصمیمات مناسب اتخاذ شود.

به گزارش روابط عمومی اتاق تهران، بر اساس ماده واحده قانون مزبور، از آغاز سال ۱۳۶۲ کارفرمایان تمامی کارگاه‌های تولیدی، صنعتی و فنی که از حدمات دولتی از قبیل برق، آب، تلفن و راه استفاده می‌کنند، تا میزان پنج نفر کارگر از پرداخت حق بیمه سهم کارفرما معاف و از پنج نفر به بالا، نسبت به مازاد پنج نفر حق بیمه را پرداخت کنند.

این در حالی است که بنا بر اعلام معاون بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی، گزارش عملکرد قطعی مرداد ماه سال ۱۴۰۰ نشان می‌دهد که در مجموع تعداد یک میلیون و ۷۴ هزار و ۲۷۷ نفر کارگر شاغل در ۴۵۶ هزار و ۴۲۱ کارگاه تولیدی، صنعتی و فنی از ۲۰ درصد معافیت حق بیمه برخوردار و بار مالی مربوطه تا اسفندماه سال ۱۳۹۹ به میزان ۲۳۲ هزار و ۲۶۹ میلیارد ریال بوده‌است.

بنا بر اعلام معاون بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی، به‌رغم تصریح تبصره (۱) قانون موصوف مبنی بر تکلیف دولت در پیش‌بینی بار مالی مربوطه، مبلغ کمک دولت اعمال شده تاکنون پرداخت نشده، از این رو، هرگونه طرح اصلاحی در این رابطه، در راستای کاهش بار مالی دولت و جلوگیری از هزینه‌کرد از محل مشارکت سایر کارفرمایان و بیمه‌شدگان در صندوق باشد.

از این رو، این معاونت پیشنهاد تشکیل کارگروهی مشترک از تمامی طرف‌ها و دستگاه‌ها و ارگان‌ها برای بررسی این موضوع و دستیابی به تصمیمات مناسب را مطرح کرده‌است.

کد خبر: ۱۲۲٬۹۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • احمد DE ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
      1 0
      بنده 5 سال بیمه واریز کردم در صنف تانکر سازی الان ب مدت 1سال است بیمه بنده قطع شده من باید چیکار کنم