۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۹
بستن بودجه با کسری حرام است
رئیس سازمان برنامه و بودجه:

بستن بودجه با کسری حرام است

میرکاظمی، رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: همه می‌دانند که سفره مردم این روزها کوچک‌تر شده و ضروری است، اگر مجلس و دولت به فکر اقشار کم درآمد هستند باید بستن بودجه با کسری را، حرام بدانند.

به گزارش بازار، سید مسعود میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه در جلسه هم اندیشی با اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: در اغلب کشورها رشد مصرف انرژی نشان‌دهنده بهبود وضعیت اقتصادی است، اما در ایران با وجود افزایش مصرف گاز از ۱۴۰ میلیارد به ۲۴۰ میلیارد متر مکعب رشد اقتصادی ما نوسانی و کاهنده بوده است.

وی با بیان اینکه با این تورم بالا و این رشد اقتصادی سرمایه جذب نخواهد شد، تصریح کرد: چهار هزار هزار میلیارد تومان نقدینگی در دست مردم است، اما چرا سرمایه‌گذاری نمی‌شود؟

معاون رئیس جمهور افزود: وقتی ما در مردادماه امسال دولت را تحویل گرفته بودیم حدود ۶۰ هزار میلیارد تومان تخصیص صادر شده بود، اما در خزانه پولی برای پرداخت نبود.

وی ادامه داد: ما بدون استقراض از بانک مرکزی تا کنون همه حقوق‌ها را سر وقت پرداخت کردیم. اما اگر مجلس و دولت به فکر اقشار کم درآمد هستند باید بستن بودجه با کسری را حرام بدانند.

میرکاظمی تصریح کرد: در سال آینده ضابطه‌ای دیده‌ایم که از طریق ارتباط سازمان برنامه و شورای پول اعتبار اضافه برداشت بانک‌ها کنترل شود تا روند کاهنده نرخ تورم در سال آینده سرعت بیشتری بگیرد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه در پایان تاکید کرد: بودجه ۱۴۰۱ بر اساس سند آمایش می‌تواند دغدغه‌های مهم کشور در حوزه عدالت را به خوبی پیگیری کند.

کد خبر: ۱۲۲٬۹۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha