۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۱
احضار وزیر صمت و خودروسازان به مجلس
نایب‌ رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس خبر داد

احضار وزیر صمت و خودروسازان به مجلس

نایب‌ رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس، از احضار وزیر صنعت و مدیران ایران‌خودرو و سایپا به این کمیسیون، در پی گرانی ۱۸ درصدی خودرو کارخانه خبر داد.

به گزارش بازار، حجت‌الاسلام سیدجواد حسینی‌کیا، نایب‌ رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به افزایش ۱۸ درصدی قیمت خودرو در روزهای پایانی هفته گذشته و با بیان اینکه مخالف افزایش قیمت خودرو هستیم، گفت: برای فردا (یکشنبه، ۲۱ آذر) ساعت ۱۳ وزیر صنعت و مدیران ایران‌خودرو و سایپا به کمیسیون صنایع و معادن فراخوانده شده‌اند تا درباره علت این تصمیم توضیح دهند.

وی با بیان اینکه بعد از استماع گزارش و توضیحات مسئولان وزارت صنعت و خودروسازان در این باره تصمیم می‌گیریم، گفت: ممکن است مدیران خودروسازی‌ها بگویند، چون هزینه‌هایمان بالاست، قیمت کارخانه را بالا برده‌ایم تا قیمت بازار به نرخ کارخانه نزدیک شده و نقدینگی به این سمت هدایت شود، در حالی که کارشان برعکس است؛ باید روی قیمت بازار نظارت و کنترل کنند، نه اینکه قیمت کارخانه را بالا ببرند.

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: فضای کمیسیون به هیچ عنوان موافق این تصمیم وزارت صنعت و خودروسازان نیست و بعید است که از توضیحات آقایان قانع شود.

حسینی کیا بیان کرد: راه تنظیم بازار خودرو این است که با تعیین تکلیف مصوبه مجلس برای ساماندهی صنعت خودرو و همکاری مجمع تشخیص مصلحت نظام، واردات آزاد شود و دولت با تعرفه‌گذاری مناسب برای واردات، بازار خودرو را تنظیم کند.

کد خبر: ۱۲۲٬۹۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha