۵ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۳
نبود صنایع تبدیلی مهمترین مشکل کشاورزان سیستان و بلوچستان
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

نبود صنایع تبدیلی مهمترین مشکل کشاورزان سیستان و بلوچستان

زاهدان - مطهری، فعال و کارشناس بخش کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: نبود صنایع تبدیلی و وجود دلالان از جمله مهمترین مشکلات کشاورزان سیستان و بلوچستان است.

محمد رضا مطهری در گفتگو با خبرنگار، بازار اظهار داشت: با اینکه سیستان و بلوچستان، دارای ظرفیت‌های زیادی در بخش های باغبانی، زراعت، شیلات، دامداری، منابع طبیعی است  اما از داشتن صنایع تبدیلی بی بهره است.

وی با اشاره به اینکه، هم اینک سطح زیر کشت محصولات زراعی در استان سیستان و بلوچستان ۱۶۷ هزار و ۵۷۶ هکتار است، گفت: در حال حاضر،کشاورزان منطقه محصولات خود را به صورت فله ای و ارزان می فروشند و این موضوع همواره یکی از دغدغه های روستاییان منطقه است.

این فعال بخش خصوصی کشاورزی سیستان و بلوچستان افزود: از طرفی خشکسالی ها نیز تولیدات باغی و زراعی کشاورزان را تحت تاثیر قرارداده و به تبع آن،جوانان زیادی بیکار و جویای شغل مناسب هستند.

وی با اشاره به پدیده بیکاری در منطقه سیستان تصریح کرد: مهاجرت جوانان برای یافتن شغل مناسب از جمله چالش هایی است که در صورت بهره برداری مناسب از ظرفیت های اقتصادی رفع می شود.

مطهری گفت: تا کنون از همه ظرفیت مرز به خوبی استفاده نکرده ایم در حالیک ه این ظرفیت ها باید باعث ارتقای معیشت مرزنشینان می شود.

کد خبر: ۱۲۲٬۹۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha