۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۹
اجرای ۴ هزار طرح کولبری و ۲ هزار طرح سوخت بری در مناطق مرزی کشور
توسط بنیاد برکت انجام می شود؛

اجرای ۴ هزار طرح کولبری و ۲ هزار طرح سوخت بری در مناطق مرزی کشور

کرج- مدیرعامل بنیاد برکت از اجرای چهار هزار طرح کولبری و دو هزار طرح سوخت بری توسط بنیاد برکت در مناطق مرزی کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار، مدیرعامل بنیاد برکت در نشست خبری  که روز ۲۰ آذر به مناسبت آغاز پانزدهمین سالگرد تاسیس این بنیاد در محل ستاد اجرایی فرمان‌امام (ره) برگزار شد، با اشاره به اقدام بنیاد برکت برای ساخت دو هزار و ۵۰۰ مدرسه در کشور گفت: از این تعداد یک هزار و ۷۰۰ مدرسه ساخته شده و ساخت ۸۰۰ مدرسه هم تا سال آینده به اتمام می رسد.

محمد ترکمانه افزود: بنیاد برکت ۴۸ هزار پروژه را در دستور کار خود قرار داد که بیش از ۳۷ هزار پروژه عمرانی آن تاکنون در سراسر کشور اجرا شده که شامل ساخت مدارس، مساجد، مراکز بهداشتی، فرهنگی، پروژه های بهداشتی- درمانی و پروژه های آب رسانی و دغدغه های مناطق محروم بوده است.

ترکمانه با تاکید بر اهمیت توانمند سازی اقتصادی کشور و اشتغالزایی گفت: بنیاد برکت پس از حدود سه سال مطالعه ای که در مدل های مختلف سراسر جهان انجام داد برای توانمند سازی به خصوص در مناطق محروم با ارائه یک مدل کارش را از سه سال پیش شروع کرد و امروز بنیاد برکت، مدل توانمند سازی در بیش از ۱۲ هزار روستا در سراسر کشور را پیاده کرده و حدود ۴۰ درصد جمعیت روستاهای کشور، ۳۷۰ شهرستان و ۵۵۰ شهر تحت پوشش بنیاد برکت هستند.

اجرای ۲۷۰ طرح در حوزه اقتصادی کلان و ایجاد ۲۷ هزار شغل مستقیم
مدیرعامل بنیاد برکت با اشاره به فعالیت بنیاد در حوزه سرمایه گذاری در بنگاه ها و کسب و کارهای بزرگتر مانند کارخانه ها و غیره گفت: تا امروز بیش از ۲۷۰ طرح در حوزه اقتصادی کلان ایجاد شده که از بین آن ها ٢٧ هزار شغل به صورت مستقیم به وجود آمده است و طبق برنامه ای که داریم امیدواریم ۱۲ هزار روستای فعلی را به ۲۰ هزار روستا افزایش دهیم و ۶۵ درصد از جمعیت روستایی کشور را تحت پوشش قرار دهیم.

ترکمانه گفت: در حوزه اجتماع محور و یا طرح های مشاغل خانگی تا به امروز حدود ۱۶۰ هزار طرح اجرا و بیش از ۴۸۰ هزار فرصت شغلی ایجاد شده است که تا پایان سال این طرح ها به ۲۰۰ هزار طرح می رسد.

وی با اشاره به کمبود گوشت که چندی پیش در کشور مطرح بود گفت: بنیاد برای تولید گوشت و اشتغالزایی در این حوزه ورود کرد و همچنین در بحث پرورش آبزیان نیز طرح هایی را اجرا کرد و با طرح ویژه دیگری که بعد از توافق با استانداری گلستان اجرایی می شود، یکی از طرح های پیشران و محرک منطقه در حوزه شمال کشور خواهد شد.

ترکمانه با بیان اینکه بنیاد برکت در حوزه تولید پوشاک نیز تا به امروز شش هزار و ۷۲۷ طرح اقتصادی اشتغال محور در این حوزه اجرا کرده است، افزود: بیش از چهار هزار طرح هم در حوزه پرورش تخم مرغ و بلدرچین به صورت ویژه انجام شده است.

سرمایه گذاری روی ۵۶۶ طرح دانش بنیان و ۵۴۸ طرح داروهای گیاهی
مدیرعامل بنیاد برکت گفت: بنیاد تا کنون روی حدود ۵۶۶ طرح دانش بنیان به صورت ویژه و ۵۴۸ طرح در حوزه داروهای گیاهی سرمایه‌گذاری کرده است. در راستای تامین امنیت غذایی نیز هزار و ۴۰۰ طرح سرمایه گذاری در کشور داشتیم.

ترکمانه با اشاره به تاکید ستاد اجرایی فرمان امام به بحث نوشت افزار ایرانی گفت: ما با ایجاد یک شرکت به صورت مرتبط با بخش خصوصی در این حوزه اقدام کردیم که با اجرای آن امروز ۱۸۰ طرح در حوزه نوشت افزار در حال اجراست و شاهد نوشت افزار ایرانی در کیف های مدرسه فرزندانمان هستیم.

وی طرح «برکتینو» را از دیگر طرح های بنیاد برکت نام برد و گفت: این رویکرد جدید بنیاد برای ایجاد اشتغال های فناورانه و نوآورانه است و ما طرح هایی که در حوزه دانش بنیان هستند را حمایت کردیم که این طرح آزادکاری یا دورکاری را در ۲۰۰ رشته و فعالیت می توان تعریف کرد که به واسطه آن فرد با آموزش می تواند در هر شرایطی صاحب شغل و درآمد شود.

ترکمانه تاکید کرد: بنیاد برکت همیشه بر این هدف بوده که به عنوان یک شتاب دهنده عمل کند.

اجرای طرح های اشتغالزایی بانوان، کولبران و سوخت بران
مدیرعامل بنیاد برکت با اشاره به دغدغه بنیاد در خصوص زنان سرپرست خانوار گفت: ما تا امروز بیش از شش هزار و ۵۰۰ طرح ویژه زنان سرپرست خانوار انجام داده ایم که در کل حدود ۴۰ درصد از این طرح ها و کارها در منازل توسط بانوان انجام می شود.

وی با تاکید بر اینکه کولبری یکی از دغدغه های مهم دیگر کشور به شمار می رود گفت: در این حوزه بنیاد با شناسایی این افراد، مشاوره، آموزش و ارائه تسهیلات برای کولبران در مناطق مرزی اشتغال ایجاد کرد و مواردی داریم که شخص کولبر با حمایت بنیاد برکت و آموزش و ایجاد اشتغال در حال حاضر محصولات تولیدی خود را صادر می کند و در مجموع چهار هزار طرح کولبری در سراسر کشور توسط بنیاد اجرا شده است.

ترکمانه افزود: این اتفاق برای سوخت بران سیستان و بلوچستان نیز در دستور کار قرار دارد و  چند ماهی است در این حوزه ورود کردیم و هدف بنیاد فعال سازی دو هزار طرح در این حوزه است.

ساخت مسکن برای خانواده های دارای دو معلول و بیشتر
وی حمایت و ایجاد اشتغال برای خانواده زندانیان را از دیگر اقدامات بنیاد ذکر کرد و گفت: تاکنون سه هزار طرح برای این خانواده ها اجرا شده است.

ترکمانه ساخت سه هزار و ۵۰۰ مسکن ویژه معلولین با همکاری بنیاد مسکن و سازمان بهزیستی برای خانواده های دارای دو معلول و بیشتر را از دیگر اقدامات بنیاد نام برد و گفت: در بحث اشتغال آنها نیز سه هزار طرح اختصاص دادیم.

مدیرعامل بنیاد برکت تاکید کرد: شبکه بنیاد برکت در سراسر کشور وقتی به مسئله ای ورود می کنند، موضوعشان فقط اشتغال نیست بلکه حل مسئله مردم است و اقداماتی اعم از مددکاری نیز انجام داده اند و تلاش مجموعه بنیاد بر توسعه زیر بنایی مسائل فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و اشتغالزایی در این مناطق است.

مدیرعامل بنیاد برکت با بیان اینکه مهاجرت معکوس یکی از دغدغه های دیگر و مهم کشور است گفت: در قالب طرح «به روستا بر می گردیم» بنیاد اقدامات و طرح مهاجرت معکوس در ۲ هزار و شش روستای کشور اجرا شده است.

ترکمانه تاکید کرد: بیش از ۹۵ درصد کسب و کارهای ایجاد شده توسط بنیاد برکت پایدار هستند که فرآیند اقساط بانکی و عدم معوقه بودن آن به معنی فعال بودن کسب و کار آنهاست.

کد خبر: ۱۲۲٬۸۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha