۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۸
خبرهای خوش برای سپرده‌گذاران و سهامداران بانک اقتصادنوین
درخشش بانک اقتصادنوین در عملکرد ۶ ماهه؛

خبرهای خوش برای سپرده‌گذاران و سهامداران بانک اقتصادنوین

در مجموع بانک اقتصادنوین در شش‌ماهه اول سال ۱۴۰۰، ۵.۳۹۷ میلیارد ریال سود از محل واسطه‌گری مالی شناسایی کرده است.

بازار; گروه بانک و بیمه: بانک اقتصادنوین در عملکرد شش‌ماهه حسابرسی شده خود با رشد دو برابری در حجم منابع، رشد ۱۰۷ درصدی در مانده تسهیلات اعطایی، رشد ۱۳۲ درصدی در صدور ضمانت‌نامه و رشد چهار برابری در سود مستمر از محل واسطه‌گری مالی نسبت به مدت مشابه سال قبل بیشترین رشد در میان بانک‌های خصوصی را از آن خود کرد.

▫️ بر اساس گزارش منتشر شده سامانه اطلاع‌رسانی ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار (کدال)، بانک اقتصادنوین بر اساس گزارش شش‌ماهه حسابرسی شده، در بخش خالص درآمد تسهیلات اعطایی به‌میزان ۸۸.۸۱۳ میلیارد ریال درآمد کسب کرده است که نسبت به دوره مشابه سال گذشته ۱۷۳درصد رشد داشته است. درآمدهای کارمزدی بانک اقتصادنوین نیز به رقم ۹.۸۶۵ میلیارد ریال رسیده که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۱۵۷ درصد رشد را تجربه کرده است.

▫️ در مجموع بانک اقتصادنوین در شش‌ماهه اول سال ۱۴۰۰، ۵.۳۹۷ میلیارد ریال سود از محل واسطه‌گری مالی شناسایی کرده است. این میزان سود نسبت به دوره مشابه سال گذشته ۳۵۰ درصد و نسبت به پایان سال ۱۳۹۹، ۸۲ درصد رشد داشته است.

▫️ همچنین بانک اقتصادنوین در حالی در آذرماه ۱۴۰۰ موفق شده است سود قطعی سال ۱۳۹۹ را به حساب سپرده‌گذاران خود واریز کند که سود مستمر حاصل از عملیات واسطه‌گری پولی در شش‌ماهه نخست سال ۱۴۰۰ نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از شش برابر شده و این روند تا پایان سال تداوم خواهد داشت. بنابراین سپرده‌گذاران این بانک می‌توانند در سال آینده منتظر اخبار خوبی در رابطه با سود مازاد بر سود علی‌الحساب دریافتی باشند.

▫️ از دیگر نقاط برجسته در گزارش عملکرد شش‌ماهه بانک اقتصادنوین کاهش ۲ درصدی نسبت مطالبات غیر جاری و بهبود قابل توجه در اخذ ذخایر مورد نظر نهاد ناظر است که نشان از عملکرد مناسب این بانک در شاخص شفافیت و رعایت استانداردهای بانکداری دارد.

کد خبر: ۱۲۲٬۸۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha