۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۰
گره زدن سرنوشت برجام به اقتصاد و مسائل داخلی خواست آمریکا است
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس:

گره زدن سرنوشت برجام به اقتصاد و مسائل داخلی خواست آمریکا است

پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: یکی از مسائلی که دشمن از رهگذر فرسایشی کردن مذاکرات برجام دنبال می کند گره زدن مسائل داخلی و اقتصادی به سرنوشت مذاکرات هسته ای است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، محمدرضا پور ابراهیمی داورانی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، تاکید کرد: دشمن به دنبال این است که با گره زدن برجام و مذاکرات به مسائل داخلی کشور بر نحوه پیشبرد این مذاکرات تأثیر بگذارد تا به اهداف خود یعنی فشار حداکثری و تداوم تحریم ها را دست پیدا کند.

وی افزود:بنابراین ما باید تمام توان خود را به کار بگیریم در مجلس و با همکاری دولت سیزدهم رویکرد اقتصادی به نحوی از مؤلفه های خارجی تا حدی جدا شود، البته تاکید می کنم این موضوع تا حدودی امکان پذیر است.

نماینده مردم کرمان تصریح کرد: حتماً باید با سیاست گذاری صحیح و تصمیمات دقیق، اثرات ناشی از مذاکرات هسته ای را در نظامات داخلی به حداقل ممکن برسانیم و هر قدر در این زمینه موفق باشیم دست دیپلمات های ما در مذاکرات خارجی  باز تر و قدرت چانه زنی آنها بیشتر خواهد شد.

وی تاکید کرد:ما باید مؤلفه هایی نظیر مدیریت بودجه نویسی و عدم کسری بودجه، مولد سازی دارایی های داخلی و نظارت و نظم بخشی نظام مدیریت داخلی و همچنین پرهیز از فساد زدگی را در درستور کار قرار دهیم و مسائلی  که  ارتباطی به خارج ندارد اما تاثیر عمیقی بر قدرت ملی خواهد داشت.

کد خبر: ۱۲۲٬۷۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha