۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۸
«واتس اپ» از راه اندازی سرویس پرداخت ارزی دیجیتال خود خبر داد
تازه های فناوری؛

«واتس اپ» از راه اندازی سرویس پرداخت ارزی دیجیتال خود خبر داد

واتس‌اپ پروژه آزمایشی جدیدی را راه‌اندازی کرده است که به «تعداد محدودی» از افراد در ایالات متحده اجازه می‌دهد تا با استفاده از ارزهای دیجیتال از درون یک چت، ارز ارسال و دریافت کنند.

به گزارش بازار، واتس‌اپ پروژه آزمایشی جدیدی را راه‌اندازی کرده است که به «تعداد محدودی» از افراد در ایالات متحده اجازه می‌دهد تا با استفاده از ارزهای دیجیتال از درون یک چت، ارز ارسال و دریافت کنند.

این ویژگی توسط Novi، کیف پول دیجیتال متا که شش هفته پیش به صورت آزمایشی راه اندازی شد، با پرداخت ها با استفاده از Pax Dollars (USDP)، یک استیبل کوین متصل به دلار آمریکا که توسط Paxos منتشر شد، ارائه می شود. این خبر توسط استفان کسریل، رئیس جدید Novi و ویل کاتکارت واتس‌اپ اعلام شد.

به نوشته وب‌سایت Novi، ارسال یک درخواست تراکنش مانند ارسال هر پیوست دیگری در واتس‌اپ عمل می‌کند. شما از طریق نشانه گیره کاغذ در اندروید یا نماد + در iOS به این ویژگی دسترسی دارید و سپس از منوی ظاهر شده گزینه Payment را انتخاب کنید. سایت Novi خاطرنشان می کند که هیچ کارمزدی برای ارسال یا دریافت پول، محدودیتی در دفعات ارسال پرداخت وجود ندارد، و هیچ هزینه ای برای حفظ موجودی در حساب Novi یا برداشت آن به حساب بانکی شما وجود نخواهد داشت و پرداخت ها به صورت آنی منتقل می شوند.

روش جدیدی برای امتحان کیف پول دیجیتال @Novi وجود دارد. از امروز، تعداد محدودی از افراد در ایالات متحده می‌توانند با استفاده از Novi در واتس‌اپ@ پول ارسال و دریافت کنند و ارسال پول به خانواده و دوستان را به آسانی ارسال پیام می‌کند.

نسخه آزمایشی Novi در ابتدا در ایالات متحده و گواتمالا در دسترس بود، اما WABetaInfo اشاره می‌کند که کاربران در گواتمالا نمی‌توانند به عملکرد جدید پرداخت واتس‌اپ دسترسی داشته باشند. در عوض، آنها باید به استفاده از برنامه مستقل Novi ادامه دهند. پرداخت‌ها بر رمزگذاری سرتاسر واتس‌اپ که به‌طور پیش‌فرض برای همه مکالمات شخصی وجود دارد، تأثیری نمی‌گذارد. WhatsApp Novi پایلوت به دو زبان انگلیسی و اسپانیایی در دسترس است.

پایلوت جدید ریشه در طرح‌های ارزهای دیجیتال پرطرفدار فیسبوک (اکنون متا) دارد که به طور رسمی در سال ۲۰۱۹ اعلام شد. در آن زمان، فیس‌بوک (به عنوان بخشی از انجمن لیبرا) قصد داشت ارز دیجیتالی به نام لیبرا را توسعه و راه‌اندازی کند. به سبدی از دارایی‌های با نوسان کم و نه هر ارز خاص متصل شود. این قابلیت با یک کیف پول دیجیتالی توسعه یافته توسط فیس بوک به نام Calibra ادغام خواهد شد. کل سیستم برای ارائه راهی برای ارسال پول در سراسر جهان با کارمزد کمتر نسبت به روش های سنتی طراحی شده است.

کد خبر: ۱۲۲٬۷۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha