۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۰۲:۱۹
افزایش اختیارات استانداران به استقلال بودجه‌ای استان‌ها کمک می‌کند
سخنگوی فراکسیون مستقلین ولایی مجلس:

افزایش اختیارات استانداران به استقلال بودجه‌ای استان‌ها کمک می‌کند

سخنگوی فراکسیون مستقلین ولایی با بیان اینکه افزایش اختیارات استانداران به استقلال بودجه استان‌ها کمک می‌کند، گفت: علی رغم ضرورت این موضوع، امکان بستن بودجه با نگاه استانی وجود ندارد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، محمدعلی محسنی بندپی، در خصوص افزایش اختیارات استانداری‌ها و استان‌ها با ملاحظاتی که دولت در بودجه سال پیش‌بینی تخصیص اعتبارات بودجه‌ به صورت استانی، گفت: رئیس جمهور در دیدار با نمایندگان استان‌های شمالی بر استانی‌شدن بودجه تاکید کرد، این موضوع هم مزایا و معایبی دارد زیرا برخی از استان ها درآمد خوبی ندارند و نمی‌توانند هزینه های استان را تامین کنند اما از سوی دیگر مسئولان با این اقدام برای افزایش درآمدهای استان خود تلاش می‌کنند و این تلاش می‌تواند انگیزه‌ای برای توسعه استانشان باشد.

سخنگوی فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی، افزود: این موضوع در جریان بررسی لایحه دولت در کمیسیون تلفیق بودجه و صحن علنی مورد بررسی قرار خواهد گرفت. ما بر درآمد استان‌ها تا اندازه‌ای می‌توانیم تکیه کنیم بنابراین بهتر است که به صورت یکباره تمام اختیارات به استان ها واگذار نشود و به معنای بودجه به شکل استانی بسته نشود.

وی معتقد است: ما برای یکسال می‌توانیم برخی اختیارات را به استان‌ها و استدانداران واگذار کنیم و بخشی از منابع استان‌ها هم به صورت ملی در نظر بگیریم. متاسفانه سند جامع آمایش سرزمین تهیه نشده و بسیاری از ظرفیت‌های استان شناخته نشده‌اند و برخی استان‌ها به دلیل شرایط اقتصادی حاکم بر کشور امکان استفاده از برخی ظرفیت‌ها را ندارند.

محسنی بندپی در ادامه اظهار کرد: افزایش اختیارات استانداران به استقلال بودجه استان‌ها کمک می‌کند اما با توجه به اینکه در آغازین ماه های فعالیت دولت سیزدهم هستیم و برخی از استانداران هنوز انتخاب نشدند و استاندارانی هم که به تازگی معرفی شدند، هنوز معاونین خود را مشخص نکردند، فرصت باید به آنها داده شود و برای سال بعد به این موضوع رسیدگی شود.

کد خبر: ۱۲۲٬۷۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha