۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۶
تلاش برای رفع مشکل حقوق و مزایای نیروهای عملیاتی صنعت نفت
در نشست کمیسیون انرژی با مسئولان نفت و گاز مطرح شد

تلاش برای رفع مشکل حقوق و مزایای نیروهای عملیاتی صنعت نفت

نمایندگان عضو کمیسیون انرژی مجلس در نشست با مسئولان بخش نفت و گاز دغدغه پرسنل صنعت نفت را دغدغه نمایندگان مردم عنوان و بر ضرورت رفع این دغدغه ها و مشکلات تاکید کردند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، رئیس و جمعی از اعضای کمیسیون انرژی مجلس در پایان بازدید میدانی ۲ روزه خود از برخی مناطق استان هرمزگان و جنوب استان فارس، عصر روز گذشته(جمعه ۱۹ آذرماه) در جلسه ای مشترک با مسئولان صنعت نفت و گاز برخی از مناطق استان هرمزگان و جنوب استان فارس شامل جزیره لاوان، شهرستان های گراش، لار، لامرد، مهر و... حضور یافتند.

بنابر این گزارش در ابتدای این نشست فریدون حسنوند رئیس کمیسیون انرژی ضمن تشکر از نمایندگان، مسئولان نفتی، استانداران، فرمانداران، امام جمعه مناطق و مردم شریف مناطق بازدید شده، گفت: زمانی که این پروژه ها را دیدیم به خود افتخار کرده و بالیدیم، چرا که علاوه بر داشتن نیروی انسانی نخبه، پروژه هایی بسیار قوی در سطح ملی و منطقه ای تعریف و احداث شده است.

نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: شاید این سوال پیش آید که چرا کمیسیون انرژی مجلس نظارت میدانی از شهرهای مختلف و تاسیسات نفتی و گازی آنها انجام می دهد، لذا باید پاسخ داد؛ به دلایل مختلفی همچون درک متقابل نسبت به حوزه اجرا و دستگاه های خدمات دهنده، رسیدن به فهم مشترک، تعیین اولویت های حوزه انرژی کشور از جمله این دلایل هستند، چرا که کمیسیون انرژی سکاندار مسئله انرژی در کشور است، لذا باید اولویت ها برای این کمیسیون مشخص شود تا بتواند در جهت تحقق آن گام بردارد.

وی افزود: تامین منابع مالی به معنای خلق منابع و ثروت جدید برای پروژه ها و مردم از دیگر اهداف این سفرهاست، چرا که نمایندگان در همین سفرها به ایده های خوبی می رسند، ضمن آنکه اصلاح و ایجاد قوانین جدید نیز در ارتباط با مسئولان و کارکنان محقق خواهد شد، لذا ما به دنبال اصلاح امور و تقویت آنها هستیم.

حسنوند با بیان اینکه یکی از وظایف نمایندگان در مجلس، همراه کردن سایر دستگاه ها با صنایع نفت و گاز است، گفت: در واقع هدف دیگر از این سفرها، همراه کردن دستگاه با پروژه های نفتی است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم اظهار کرد: همچنین یکسری از پروژه ها روی زمین مانده که اعضای کمیسیون از وجود آنها آگاه شده و در راستای ایجاد ردیف بودجه ای برای تکمیل این پروژه های نیمه کاره تلاش خواهند کرد. ضمن آنکه وظیفه ما است تا در حوزه افزایش تولید نفت و صادرات آن به دوستان در صنعت نفت کمک کنیم. همچنین اگر مشکلات منابع انسانی صنعت نفت به طور کامل حل شود، به یقین این صنعت رشد چشمگیری خواهد کرد و آرامش به نیروها تزریق می شود، ضمن آنکه پیگیر انجام مسئولیت های اجتماعی وزارت نفت هستیم.

وی با بیان اینکه باید اختیارات شرکت های عملیاتی صنعت نفت و گاز را نیز ارتقا داد تا هویت واقعی این شرکت ها احیا شوند، بر ضرورت بکارگیری نیروهای بومی تاکید کرد.

حسنوند ادامه داد: ما باید در مقابل مطالبات مردم جواب قانع کننده داشته باشیم، لذا از مدیران حاضر در جلسه درخواست می کنم افراد بومی را در شرکت های خود مشغول به کار کنند.

در ادامه موسی موسوی نماینده مردم لامرد و مهر که میزبان نمایندگان در جنوب استان فارس بود، گفت: بازدید کمیسیون انرژی از شهرستان های لامرد و مهر را به فال نیک می گیرم، چرا که سبب آشنایی آنها با منطقه و پروژه ها می شود و در جریان این بازدیدها، نمایندگان به اتخاذ تدابیر و راهکار برای حل مشکلات می اندیشند تا موانع را کمتر کنند، لذا این بازیدها در راستای پیگیری و مساعدت بیشتر بسیار کمک کننده هستند.

وی ادامه داد: لامرد و مهر چنان پتانسیلی دارند که می توانند مشکل اقتصاد کشور را حل کنند، اما عجیب آن است که مغفول باقی مانده اند و دولت و مجلس بر این دو شهرستان متمرکز نشده اند، اما ما در این سفر توانستیم معادن متعدد سیمان، گچ، طلا و... را به نمایندگان معرفی کنیم، ضمن آنکه کیفیت این معادن بسیار بالاست.

عضو کمیسیون انرژی مجلس اظهار کرد: از سوی دیگر نزدیکی این دو شهرستان به دریا، کمک بسیاری به استقرار صنایع می کند، همچنین آب و هوای مناسب، مردم با فرهنگ بالا، داشتن سرمایه گذارانی در منطقه و به همراه داشتن اسکله و بندر و صنعت آلومینیوم و... همه و همه نشان از آن دارد که حاکمیت و دولت باید از این فرصت برای حل مشکلات کشور استفاده کنند.

موسوی بیان کرد: همچنین درخواست و مطالبه ساخت هر چه سریعتر نیروگاه ۹۳۰ مگاواتی را از کمیسیون انرژی داریم، چرا که کمیسیون می تواند در تامین اعتبار آن در قانون بودجه عنایت لازم را داشته باشد.

وی در پایان گفت: در مجموع این سفر دستاوردهای خوبی داشت و منجر به شناخت مسئولان و نمایندگان از ظرفیت های لامرد و مهر شد.

در ادامه مالک شریعتی دیگر نماینده کمیسیون انرژی مجلس بیان کرد: فشار افزایی مخازن مشترک ما در پارس جنوبی، یکی از ضروریات است، چرا که در چند سال آینده برای تامین گاز خانگی و صنایع نیز دچار مشکل خواهیم شد، لذا بهتر است صنایع همانطور که برای تامین آب خود اقدام کرده اند، برای تامین خوراک و افزایش فشار گاز پارس جنوبی نیز اقدام کنند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس یازدهم افزود: خبر خوب آنکه طی جلسه با سازمان اداری کشور، مطرح شده؛ به جای آنکه دستگاه ها را استثنا کنیم، مشاغل خاص را مانند مشاغل سخت و نیروهای عملیات صنعت نفت احصا شوند. در واقع آنها را استثنا کنند تا با ایجاد این تفاوت، زحمت آنها دیده شود.

در ادامه حسین حسین زاده عضو کمیسیون انرژی مجلس بیان کرد: امیدوارم میادین گازی منطقه هر چه سریعتر در مسیر توسعه و اکتشاف قرار گیرند تا منشأ خیر و برکت برای همه مردم به ویژه مردم جنوب استان فارس باشد.

بنابر این گزارش عبدالعلی رحیمی مظفری دیگر نماینده کمیسیون انرژی مجلس یازدهم گفت: استان فارس پتانسیل های بالایی دارد، لذا باید به این پتانسیل ها در ابعاد مختلف توجه کرد. این در حالی است که نخستین پتروشیمی ها، پالایشگاه های گازی و شرکت های مادر نفتی در استان فارس تاسیس شده اند، لذا باید به ظرفیت این استان توجه کرد.

وی ادامه داد: به یقین همسان سازی حقوق ها ضرورتی است که نمی توان از آن چشم پوشی کرد و ایجاد ثبات شغلی برای نیروها بسیار مهم است که باید در مجلس این دو موضوع را تا حصول نتیجه، پیگیری کنیم.

در ادامه رمضانعلی سنگدوینی عضو دیگر کمیسیون انرژی مجلس عنوان کرد: پرسنل عملیاتی صنعت نفت نگرانند که امسال نیز مانند سال گذشته برای دریافتی آنها مشکل ایجاد شود، بنابراین باید تلاش کنیم در بودجه سال ۱۴۰۱ مشکل ایجاد شده برای دریافتی آنها رفع شود.

وی ادامه داد: پیشنهاد می کنم برخی از نمایندگان تابستان به این مناطق عملیاتی سفر کنند تا بدانند این نیروها در چه شرایطی صنعت نفت و گاز را سرپا نگه داشته اند، لذا باید حقوق و مزایای این بزرگواران در بودجه سال ۱۴۰۱ مورد توجه ویژه قرار گیرد.

همچنین منصور شکرالهی نماینده عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: با توجه به اینکه در جنوب کشور علاوه بر منابع غنی انرژی، نیروهای نخبه انسانی بسیاری نیز وجود دارد، باید از ظرفیت مدیران بومی در شرکت های نفتی و گازی استفاده کرد. همچنین برای کاهش بیکاری در منطقه، جوانان بومی را به کار گرفت.

بنابر این گزارش کیوان مرادیان دیگر نماینده کمیسیون انرژی نیز در این نشست گفت: از آنجا که مجلس و کمیسیون تخصصی انرژی دغدغه حل مسائل و مشکلات مردم را دارند، نظارت های میدانی مناسبی را ترتیب داده اند که ان شاءالله به زودی اثرات آنها را مشاهده خواهیم کرد. همچنین از آنجا که تقویت صنعت نفت به توسعه کشور می انجامد، باید دغدغه پرسنل عملیاتی نفت را به دغدغه جدی مجلسی ها تبدیل کرد.

در ادامه علیرضا ورناصری دیگر نماینده کمیسیون انرژی نیز گفت: بنده از جمله مدافعان میدان دادن به بخش خصوصی هستم، لذا معتقدم باید از این ظرفیت استفاده کرد، چرا که در این شرایط خودباوری محقق شده و در ادامه می توان برای کشور اشتغالزایی و درآمدزایی کرد.

وی ادامه داد: اگر امروز دشمن نمی تواند به ما نگاه چپ کند، به دلیل توانمندی نظامی کشور است، اگر می خواهیم به اقتصاد کشور کمک کنیم، باید به چنین خودباوری برسیم، اما اگر قرار باشد مردم صرفاً تماشاچی پیشرفت صنعتی باشند و آنها که سرمایه اصلی این کشور هستند، از این پیشرفت ها منتفع نشوند، با چالش های بیشتری روبرو خواهیم شد.

نماینده مردم مسجدسلیمان در مجلس یازدهم اظهار کرد: به یقین ایجاد اشتغال برای بومیان تنها بخشی از این قدم است، چرا که باید سرمایه آنها را نیز در کار دخیل کرد تا این پیشرفت ها را بخشی از پیشرفت خود و منطقه شان بدانند.

کد خبر: ۱۲۲٬۷۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha