۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۰
تورم بی سابقه امریکا باعث تنش در بازارها شد
بازار گزارش می دهد؛

تورم بی سابقه امریکا باعث تنش در بازارها شد

به دنبال انتشار گزارش تورم ماهانه ۶.۸ درصدی در یازدهمین ماه سال ۲۰۲۱ در امریکا، ارزش رمز ارزها در بازار سقوط کرد.

بازار؛ گروه بین الملل: به دنبال  تزریق میلیاردها دلار به اقتصاد امریکا در دو سالی که دنیا درگیر همه گیری کرونا بود، اقتصاد این کشور با تورم بالایی روبرو شده است. تورمی که در تاریخ امریکا بی سابقه بود و افت ارزش دلار و افت شاخص های اقتصادی در این کشور را نیز به همره می آورد.

رویترز در گزارش خود از افت استانداردهای زندگی در میان طبقات متوسط و پایین در این کشور به دنبال رشد تورم خبر داد و نوشت: «این شرایط را می توان از عوارض اقتصادی همه گیری دانست. عوارضی که به دنبال حمایت زیاد دولت از اقتصاد ایجاد شد. البته باید در نظر داشت که اگر سیاستهای حمایتی در سالهای قبل اجرا نمی شد بدون شک شرایط مالی بسیار بدتر از چیزی بود که ما امروز شاهد ان هستیم.»

 طبق گزارش منتشر شده توسط بانک مرکزی  امریکا در ماه نوامبر سال ۲۰۲۱ میلادی ( ماه گذشته میلادی)  نرخ تورم در این کشور به ۶.۸ درصد رسید که بالاترین تورم ماهانه طی ۳۹ سال اخیر است.  

بانک مرکزی این کشور با اشاره به افت قدرت خرید مردم به دنبال ایجاد این بحران در اقتصاد نوشت: «تاثیر میلیاردها دلار تزریق به اقتصاد، در شاخص های قیمتی نمایان شده است و حال باید به دنیال راهی باشیم تا این اوضاع را کنترل کنیم. افزایش سرعت روند توقف تدریجی به اقتصاد کشور در کنار افزایش سریع تر نرخ بهره بانکی از جمله سیاستهایی است که باید به طور قطع پیگیری شود در غیر این صورت در سال جاری ما با چالشهای تازه ای در حوزه اقتصاد روبرو خواهیم شد.»

سی ان بی سی در گزارش خود با اشاره به رشد تورم در امریکا نوشت: «با رشد تورم ارزش دلار هم در بازار جهانی کاهش یافت اما مساله مهم تر این است که بازاری مانند بازار رمز ارزها هم تحت تاثیر این خبر بود و افت ارزش را شاهد بود. افتی بی سابقه در بازاری که تا چند ماه قبل از رسیدن قیمت ان به مرز ۱۰۰ هزار دلار تا انتهای امسال صحبت می شد.»

در ادامه این گزارش با اشاره به این مساله که دیگر خبری از پیش بینی های بالا برای قیمت بیت کوین نیست امده است: «نه تنها احتمال رسیدن قیمت هر بیت کوین به ۱۰۰ هزار دلار وجود ندارد بلکه حتی نمی توان انتظاد داشت قیمت این رمز ارز به ۶۹ هزار دلار یا ۵۸ هزار دلار برسد. در این روزها محتمل ترین سناریو برای بازار بیت کوین تداوم روند کاهشی قیمت تا مرز ۴۰ هزار دلار است. مساله ای که این روزها باعث دغدغه سرمایه گذاران تبدیل شده است.»

این رسانه امریکایی نوشت: «بعد از انتشار خبر افزایش تورم در امریکا به یکباره ارزش بیت کوین رشد کرد زیرا همواره این بازار به عنوان بازاری برای حفظ ارزش دارایی ها در زمانیکه بازار دلار متزلزل است یا اقتصاد امریکا با بحران روبرو است استفاده می شود ولی این وضعیت دوام زیادی نداشت و به سرعت ارزش بیت کوین کاهش یافت. دلیل ان هم انتشار اخباری در مورد احتمال توقف تزریق به اقتصاد و افزایش نرخ بهره و عقب نشینی از سیاستهای حمایت کننده از اقتصاد در این کشور بود.»

کد خبر: ۱۲۲٬۶۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha