۱۹ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۲
طرفین با نگاه رو به جلو به مذاکرات ادامه می‌دهند
معاون سیاسی وزیر امور خارجه:

طرفین با نگاه رو به جلو به مذاکرات ادامه می‌دهند

باقری، معاون وزیر خارجه درباره مذاکرات وین گفت این نگاه همه شرکت کنندگان در این مذاکرات بود که بتوانند با یک نگاه رو به جلو گفتگوهایی را شکل بدهند.

به گزارش بازار، علی باقری معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان درباره دور هفتم گفتگوهای رفع تحریم‌های ظالمانه علیه ایران در وین گفت: تفاوت دور هفتم مذاکرات وین با دورهای قبل این بود که در این دور، دولت جدید در جمهوری اسلامی ایران شکل گرفته و تیم جدیدی، مسئولیت مذاکرات را برعهده گرفته است؛ این تیم بر اساس دستورالعمل‌هایی که داشت چارچوب‌هایی را برای ادامه گفتگوها تدوین کرد.

باقری افزود: بر همین اساس هم پیشنهادهایی را در دو موضوع مهم مورد بحث طرفین، یکی در موضوع لغو تحریم‌های غیرقانونی و ظالمانه و یکی هم در موضوع اقدامات هسته‌ای تدوین و به صورت مکتوب به طرف مقابل ارائه داد.

معاون وزیر امور خارجه ایران افزود: در این بخش از دور هفتم که گفتگوها در وین از امروز آغاز شد، این نگاه همه شرکت کنندگان در این مذاکرات بود که بتوانند با یک نگاه رو به جلو گفتگوهایی را شکل بدهند که این گفتگوها، دیدگاه‌های طرفین را در مسیر توافق به هم نزدیک کند.

وی ادامه داد: بر این اساس، جمهوری اسلامی ایران پیشنهادهای را که در هفته گذشته ارائه کرده بود به طرف مقابل، این پیشنهادها نشان دهنده دیدگاه‌ها و مواضع جمهوری اسلامی ایران درباره پیش نویسی است که در «وین ۶» جمع بندی اطراف مختلف گفتگوها رسیده بود این دیدگاه و مواضع کشورمان همچنان رهتوشه هیات ایرانی برای استمرار گفتگوها خواهد بود.

کد خبر: ۱۲۲٬۵۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha