۱۹ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۱
تمامی بانک های چین موظف به افزایش ذخایر ارزی خارجی شدند
با دستور بانک مرکزی چین؛

تمامی بانک های چین موظف به افزایش ذخایر ارزی خارجی شدند

بانک مرکزی چین به مؤسسات مالی دستور داده است تا برای دومین بار در سال جاری ارز خارجی بیشتری را ذخیره کرده و محققان بازار این اقدام را به عنوان تلاشی برای کاهش سرعت افزایش اخیر رشد یوان تفسیر می کنند.

به گزارش بازار، بانک مرکزی چین به مؤسسات مالی دستور داده است تا برای دومین بار در سال جاری ارز خارجی بیشتری را ذخیره کرده و محققان بازار این اقدام را به عنوان تلاشی برای کاهش سرعت افزایش اخیر رشد یوان تفسیر می کنند.

بانک خلق چین (PBOC) اعلام کرد که برای تقویت مدیریت نقدینگی ارزهای خارجی در موسسات مالی، نسبت ذخیره ارزی مورد نیاز (RRR) را از ۱۵ دسامبر، ۲۰۰ واحد پایه (bps) و از ۷ درصد به ۹ درصد افزایش می دهد.

گفته می شود این اقدام بانک‌ها را مجبور می‌کند تا میزان بیشتری از سپرده‌های ارزی خود را که در پایان نوامبر به ۱.۰۲ تریلیون دلار رسیده بود کنار بگذارند و بازارها به طور گسترده معتقدند که این تصمیم برای کند کردن افزایش سریع اخیر ارزش یوان است.

یوان از اواخر جولای بیش از ۲ درصد در برابر دلار افزایش یافته و از نظر وزنی تجاری (.CFSCNYI) در قوی ترین سطح خود از اواخر سال ۲۰۱۵ قرار گرفته است.

گری نگ، اقتصاددان در موسسه Natixis در هنگ کنگ، گفت: افزایش ذخایر ارزی چین نشان می دهد که دولت فکر می کند افزایش ترخ یوآن بسیار قوی و سریع رخ داده است.

وی همچنین افزود: این اقدام هزینه سفته بازی را افزایش می دهد و بانک ها را مجبور می کند تا به جای تبدیل آنها به یوان، ارزهای خارجی بیشتری نگهداری کنند. با فشار اقتصادی رو به نزول، به خصوص با پایه بالا در سه ماهه اول. ۲۰۲۲، افزایش بیش از حد یوان ممکن است نوید خوبی برای رشد نباشد.

با اجرایی شدن این سیاست در تاریخ ۱۵ دسامبر، تصمیم بانک مرکزی چین اوایل این هفته برای کاهش در سپرده‌های ارز محلی برای بانک‌ها به میزان ۵۰ واحد در ثانیه نیز برای آزاد کردن ۱.۲ تریلیون یوان (۱۸۸.۲۰ میلیارد دلار) نقدینگی بلندمدت موثر خواهد بود؛ سیاستی که می تواند کاهش رشد اقتصادی را تقویت کند.

با این حال، برخی از تحلیلگران و معامله گران بازار گفتند که حرکت PBOC آنها را غافلگیر کرد زیرا به نظر می رسد مقامات در چند ماه گذشته تحمل بالاتری نسبت به یوان قوی تر داشته باشند.

کد خبر: ۱۲۲٬۵۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha