۱۹ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۵
منتظر بیت کوین ۱۰۰ هزار دلاری و طلای ۲ هزار دلاری در سال ۲۰۲۲ باشید!
تحلیلگر ارشد بلومبرگ:

منتظر بیت کوین ۱۰۰ هزار دلاری و طلای ۲ هزار دلاری در سال ۲۰۲۲ باشید!

یک تحلیلگر ارشد بازار های مالی در بلومبرگ با انتشار پیامی توئیتری گفت که به اعتقاد وی، بیت کوین و طلا هر دو در سال جدید میلادی رشد قیمت چشمگیری خواهند داشت.

به گزارش بازار، به گفته یک کارشناس ارشد مسائل اقتصادی در بلومبرگ، با کاهش احتمالی تورم در سال ۲۰۲۲، احتمال رسیدن قیمت بیت کوین به ۱۰۰ هزار دلار و طلا به ۲ هزار دلار زیاد است.

بر اساس این گزارش، «مایک مک گلون» یک استراتژیست ارشد کالا در شاخه تحقیقاتی بلومبرگ، با انتشار توییتی در ۹ دسامبر پیش بینی کرد که سال آینده هم برای طلا و هم برای بیت کوین خوب خواهد بود.

از آنجایی که تورم در سرتاسر جهان در این ماه به سرفصل خبرها تبدیل شده است، آینده بیت کوین به دلیل کاهش ۳۹ درصدی قیمت خود از بالاترین سطح تاریخ قیمت این ارز دیجیتال در ماه اکتبر یعنی ۶۸ هزار دلار، با شک و تردیدهای فراوان مواجه شده است.

به نوشته نشریه کوین تلگراف، آخرین داده های شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) ایالات متحده روز جمعه منتشر خواهد شد و تحلیلگران پیش بینی می کنند که تورم سالانه به طور متوسط، ۶.۷ درصد افزایش یافته است.

مک گلون استدلال می کند که سال آینده می تواند بسیار متفاوت باشد، زیرا فشارهای تورمی جای خود را به کاهش قیمت کالاها و سهام خواهد داد.

وی در پیام توئیتری خود در این خصوص نوشت: بیت کوین ۱۰۰ هزار دلاری؟ طلای ۲ هزار دلاری؟

اوج تورم قیمت کالاها و کاهش بازده اوراق قرضه بلندمدت خزانه داری نشان از خطر احیای نیروهای کاهش تورم در سال ۲۰۲۲ با پیامدهای مثبت بر بیت کوین و طلا دارد.

منتظر بیت کوین ۱۰۰ هزار دلاری و طلای ۲ هزار دلاری در سال ۲۰۲۲ باشید!

در همین حال، داده های آماری نشان می‌دهند که قیمت نفت خام اکنون تقریباً برابر با قبل از بحران مالی جهانی ۲۰۰۸ است.

مک گلون که به دلیل دیدگاه های مثبت خود در مورد بیت کوین شناخته شده است، پیش بینی می کند که طلا که امسال به دلیل عملکرد نسبتاً یکنواخت خود در برابر بیت کوین بسیار ضعیف عمل کرده است. ولی با اینحال ممکن است سال آینده، سال پر رونقی برای این فلز گرانبها باشد.

با وجود دیدگاه های مثبت در خصوص آینده بیت کوین، همچنان بسیاری از تحلیلگران معتقدند عملکرد ضعیف بیت کورن در سه ماهه پایانی سال جاری میلادی، منجر به حرکت بسیاری از سرمایه گذاران از بازار ارزهای دیجیتال به سمت طلا خواهد شد.

کد خبر: ۱۲۲٬۵۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • سید اکبر عبادی فر IR ۰۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۰
      0 0
      پارسال هم میگفتن از همین حرف ها وعده دادن قبل از ۲۲ بیت ۱۰۰ بشه