۱۸ آذر ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۶
آمریکا تحریم بخش انرژی روسیه را آخرین راه حل می‌داند

آمریکا تحریم بخش انرژی روسیه را آخرین راه حل می‌داند

گزارش‌ها حاکی از آن است که آمریکا به اعمال تحریم‌های انرژی ضد روسیه به عنوان آخرین گزینه پیش رو می‌نگرد.

به گزارش بازار، شبکه خبری سی ان ان روز پنجشنبه به نقل از برخی مقامات آمریکایی در گزارشی اعلام کرد، اعمال تحریم ضد بخش انرژی روسیه با در نظر گرفتن تأثیرات احتمالی که می‌تواند بر اقتصاد جهان و قیمت بنزین در آمریکا داشته باشد، در واشنگتن گزینه آخر تلقی می‌شود.

یکی از این منابع دولتی گفت، ما در تلاشیم کار را به گونه‌ای انجام دهیم که مجموعه‌ای از گزینه‌ها پیش رو داشته باشیم. ما همه کارهایی را که در آن فهرست آمده است، یکباره انجام نخواهیم داد.
به گفته وی تحریم بخش انرژی اگر ضروری به نظر برسد، آخرین گزینه است. من فکر نمی‌کنم این کار در مرحله اول انجام شود.

این شبکه تلویزیونی به نقل از برخی دیگر از کارشناسان اعلام کرد بدون تحریم‌هایی که بخش انرژی روسیه را هدف می‌گیرند، مجازات‌های این کشور تا آن اندازه سخت نخواهد بود که برای مسکو جنبه بازدارندگی داشته باشد.

روز دوشنبه دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، به منظور جلوگیری از تهاجم مسکو به اوکراین، به بازنگری احتمال اعمال تحریم ضد تولیدکنندگان انرژی روسیه همچنین قطع ارتباط روسیه با سیستم پرداخت سوئیفت پرداخت. روز بعد ویکتوریا نولاند، معاون سیاسی وزیر امور خارجه آمریکا، گفت واشنگتن درحال بررسی اقداماتی ضد روسیه است که به منزوی شدن کامل این کشور از نظام مالی بین المللی منجر خواهد شد.

کد خبر: ۱۲۲٬۵۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha