۱۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۰
عراق موانع تبادلات تجاری و اقتصادی میان ۲ کشور را برطرف کند
رئیس فراکسیون مرزنشینان مجلس:

عراق موانع تبادلات تجاری و اقتصادی میان ۲ کشور را برطرف کند

رئیس فراکسیون مرزنشینان مجلس گفت: توسعه زیرساخت‌ها در استان‌های مرزی و احداث بازارچه‌های تجاری در مرزها، در رونق اقتصادی مرزنشینان ایران و عراق تاثیر بسزایی دارد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، فداحسین مالکی رئیس فراکسیون مرزنشینان مجلس شورای اسلامی عصر روز گذشته، (چهارشنبه، ۱۷ آذرماه) با نصیر عبدالمحسن عبدالله، سفیر جمهوری عراق در تهران دیدار و گفتگو کرد.

مالکی در این دیدار مناسبات دو کشور را برادرانه، رو به رشد و دارای حُسن همجواری خواند و افزود: تعمیق و تقویت ارتباطات دوستانه تهران - بغداد در عرصه های مختلف بخ ویژه تعاملات پارلمانی، نقش مهمی در افزایش سطح مناسبات دوستانه فیمابین دارد.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی همچنین افزود: تداوم دیدارها، رایزنی و مشورت های سیاسی میان مقامات عالیرتبه دو کشور، حائز اهمیت فراوانی است و به افزایش مراودات فیمابین و تامین ثبات و امنیت در منطقه کمک فراوانی می کند.

وی در ادامه این دیدار تصریح کرد: ظرفیت و توانمندی های فراوانی که در دو کشور وجود دارد می تواند به ارتقای سطح مبادلات تجاری و اقتصادی ایران و عراق کمک شایانی کند.

وی افزود: توسعه زیرساخت ها در استان های مرزی و احداث بازارچه های تجاری در مرزها، در رونق اقتصادی مرزنشینان ایران و عراق تاثیر بسزایی دارد.

مالکی در بخش دیگری از سخنان خود با گرامی داشتن یاد و خاطره شهید سپهبد سلیمانی و شهید مهدی المهندس و یارانشان که در عراق به دست نیروهای تروریست آمریکایی به شهادت رسیدند، گفت: افزایش ارتباطات و همکاری نزدیک تهران - بغداد، موجب ناکامی و شکست توطئه های دشمنان دو کشور می شود.

رئیس فراکسیون مرزنشینان مجلس شورای اسلامی در پایان این دیدار خواستار شناسایی و رفع موانع احتمالی در مسیر مبادلات اقتصادی و تجاری بین دو کشور شد.

سفیر عراق در تهران: استمرار رایزنی‌ها، نقش مهمی در افزایش مراودات تجاری دارد

نصیر عبدالمحسن عبدالله نیز در این دیدار بر ضرورت تحکیم و تقویت مناسبات دو کشور در عرصه های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و پارلمانی تاکید کرد و افزود: توسعه و گسترش ارتباطات دوستانه میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق، نقش مهمی در افزایش همکاری های دو کشور در سطوح دوجانبه، منطقه ای و بین المللی دارد.

وی با اشاره به نقش مهم شهید سپهبد سلیمانی در شکست تروریست های جنایتکار داعش در عراق، گفت: ملت و دولت عراق همواره قدردان حمایت ها و کمک های جمهوری اسلامی ایران هستند.

سفیر عراق در تهران در ادامه ضمن تاکید بر اهمیت دیدارها و مذاکرات مسئولان دولتی و پارلمانی دو کشور افزود: رایزنی های مستمر نقش مهمی در افزایش مراودات تجاری و کمک به توسعه و شکوفایی اقتصادی و تسهیل تعاملات بین تجار ایرانی و عراقی دارد.

سفیر عراق در تهران در این دیدار بر آمادگی دولت و پارلمان این کشور برای توسعه تعاملات میان بخش های مختلف دو کشور تاکید کرد.

لازم به ذکر است در این دیدار بهزاد علیزاده نماینده دهلران، آبدانان و دره شهر و آرش زره تن لهونی نماینده پاوه، جوانرود و ثلاث باباجانی در مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشتند و به بیان دیدگاههای خود در خصوص راه های توسعه ارتباطات و همکاری های دو کشور پرداختند.

کد خبر: ۱۲۲٬۵۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha