۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۲
توزیع مرغ منجمد بین اقشار کم درآمد گلستان| رصد کالاهای یارانه‌دار سخت است
رئیس اداره بازرگانی سازمان صمت گلستان:

توزیع مرغ منجمد بین اقشار کم درآمد گلستان| رصد کالاهای یارانه‌دار سخت است

گرگان- بابازاده، رئیس اداره بازرگانی داخلی صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: مرغ منجمد از طریق شبکه‌های کارگری، کارمندی، بازنشستگی و نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد و بهزیستی توزیع می‌شود.

علیرضا بابازاده در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان این نکته که رصد کالایارانه دار با چنین شکاف قیمتی بسیار سخت است، اظهار کرد: از سویی توزیع ۲۰۰ تن مرغ منجمد برای استانی با جمعیتی حدود دو میلیون نفر دشوار است چراکه در صورت توزیع بین تمام اقشار، به هر نفر یک دهم کیلو می‌رسد.

او با تاکید بر این مطلب که این کالا سوبسیدی را نمی‌توان برای همه بخش‌ها در نظر گرفت، اضافه کرد: احتمال اینکه این کالا با فرصت طلبی برخی افراد به مصرف رستوران‌ها برسد، بسیار زیاد است.

به گفته او، در صف مرغ منجمد نمی‌توان مصرف کننده واقعی را از برخی افراد سودجو که برای مصارف دیگری به جز نیاز روزانه خود می‌خواهند، تشخیص داد. بنابراین سیاست ستاد تنظیم بازار مبنی بر توزیع بین اقشار آسیب‌پذیر تحت پوشش برخی دستگاه‌ها مانند کمیته امداد، بهزیستی و بازنشستگان و کارمندان منطقی به نظر می‌رسد.

رئیس اداره بازرگانی داخلی صنعت، معدن و تجارت گلستان ادامه داد: مصرف کننده واقعی در این بخش مشخص است و صرف کالا در مصرف انحراف ندارد، ضمن اینکه طبقه مصرف کننده این کالای یارانه دار قشر مرفه نیست.

او ضمن یادآوری این نکته که ۱۴۵ تن از ۲۰۰ تن مر غ منجمد وارد شبکه توزیع شده، اضافه کرد: به محض جذب این کالا با اجازه شرکت پشتیبانی و امور دام مرحله مرغ منجمد خریداری و توزیع خواهد شد.

بابازاده در توزیع انتقاد شهروندان از نبود مرغ منجمد در بازار، گفت: در یکی از روزهای آبان ماه به واسطه افزایش قیمت مرغ دچار بحران شدیم زیرا بازار از مرغ خالی شد به این ترتیب بخشی از مرغ منجمد سهم گرگان وارد شبکه توزیع شد.

او با بیان این نکته که ۱۵ تن مرغ منجمد برای توزیع به بازار آمد، افزود: شهروندان حق دارند که مرغ منجمد را در بازار نیافته باشند چراکه این حجم از مرغ منجمد برای شهری مانند گرگان که مصرف روزانه مرغ گرم آن ۳۰ تا ۳۵ تن است، رقم چشمگیری نخواهد بود.

رئیس اداره بازرگانی داخلی صنعت، معدن و تجارت گلستان ادامه داد: حین توزیع مرغ منجمد حوزه‌های نظارتی به واسطه اختلاف قیمت مرغ منجمد با مرغ گرم و فرصت طلبی برخی افراد هشدار دادند، بر این اساس همان سیاست تنظیم بازار که پیش از این برایتان توضیح دادم، اجرایی شد.

کد خبر: ۱۲۲٬۵۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha