۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۴
 محصولات کشاورزی ایران سالم و بهداشتی است
معاون بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی:

محصولات کشاورزی ایران سالم و بهداشتی است

ساری- معاون بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه محصولات کشاورزی ایران کاملا سالم و بهداشتی است، از تشکیل کارگروه برای رفع مشکل صادرات برخی کالاها به کشور روسیه خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار، محمد مهدی برومندی عصر چهارشنبه پس از بازدید از طرح های کشاورزی مازندران در ساری و نکا درباره مشکل ایجاد شده برای صادرات برخی محصولات کشاورزی به کشور روسیه اظهار داشت: بین کشورهای مختلف تفاهمنامه هایی برای صادرات محصولات کشاورزی از جمله صیفی و سبزیجات وجود دارد.

وی با اظهار اینکه ۹۵ درصد صادرات محصولات کشاورزی به کشورهای اوراسیا صادر می شود، ادامه داد: تمامی پروتکل ها برای صادرات محصولات توسط ایران رعایت می شود و سالمتمحصول از جمله فلفل در ایران تولید می شود.

وی با عنوان اینکه محصولات ایران به کشورهای مختلف تولید می شود، گفت: سازمان حمایت از مصرف کننده روسیه مکاتبه ای با ایران در دولت قبل کرده بود که مصرف چند سم که در گلخانه ای ایران مصرف می شود، ثبت نشد درحالی که این سموم در حد استاندارد ومجاز بوده است.

برومندی یادآور شد: هنگام صادرات با صدور گواهی بهداشتی در مبادی خروجی و گمرکات مسائل را رعایت می کنیم و آزمایش فلزات سنگین برعهده وزارت بهداشت و درمان است و دولت جدید کارگروه مشترک اقدام به کارگروه ویژه برای پاسخگویی به کشورهای هدف با عضویت دستگاه های مختلف تشکیل داده است.

معاون بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: تاکنون مذاکرات خوبی انجام شده تا ابهامی که درباره سموم مصرفی در برخی محصولات وجود دارد، برطرف شود و به طور قطع می گویم محصولات کشاورزی ما کاملا سالم است.

کد خبر: ۱۲۲٬۴۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha