۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۱
سرمایه‌گذاری در حوزه انرژی خورشیدی در استان همدان تقویت می‌شود
استاندار همدان:

سرمایه‌گذاری در حوزه انرژی خورشیدی در استان همدان تقویت می‌شود

همدان - استاندار همدان گفت: استان همدان ظرفیت‌های مناسبی در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر دارد و در این راستا سرمایه‌گذاری در بخش تولید برق از انرژی خورشیدی تقویت می‌شود.

به گزارش خبرنگار بازار؛ علیرضا قاسمی فرزاد ظهر چهارشنبه در شورای سرمایه‌گذاری استان همدان که در سالن جلسات استانداری همدان برگزار شد؛ افزود: اقدامات خوب و مناسبی تا کنون در حوزه سرمایه گذاری در استان همدان صورت گرفته اما این میزان کافی نیست.

وی با اشاره به اینکه در معرفی حوزه‌های سرمایه پذیر استان همدان خوب عمل نشده است، اظهار داشت: تشکیل اطلس سرمایه گذاری استان همدان و قرار گرفتن آن در تارنمای دستگاه‌ها، موجب جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی می شود.

قاسمی فرزاد عنوان کرد: سرمایه گذاران با مراجعه به سامانه این تارنما و مشاهده ظرفیت‌های استان همدان می‌توانند به راحتی برای سرمایه گذاری در استان همدان اقدام کنند.

وی ادامه داد: با تخصیص اعتبارات لازم برای تهیه این اطلس، روند پیشبرد اهداف سرمایه گذاری تسریع می‌شود.

سرمایه گذاران به سمت تولید برق از انرژی خورشیدی هدایت شوند
استاندار همدان با اشاره به اینکه در حوزه انرژی باید بیش از پیش سرمایه گذاری شود، عنوان کرد: سرمایه‌گذاری در حوزه ساخت و ساز و املاک باید تجدید نظر شود و سرمایه گذاران را باید به سمت تولید برق از انرژی خورشیدی هدایت کنیم.

وی اضافه کرد: در فصل زمستان با توجه به آلودگی هوا در کلانشهرها، با کمبود گاز نیز مواجه می‌شویم که این موضوع منجر به تعطیلی برخی از صنایع تولیدی می‌شود.

قاسمی فرزاد افزود: تولید پنل های خورشیدی در داخل کشور بومی سازی شده که ما باید با استفاده از این فرصت، سرمایه گذاران را برای احداث نیروگاه‌های خورشیدی در استان همدان حمایت کنیم.

وی با اشاره به اینکه در حوزه کشاورزی نیز استان همدان ظرفیت های زیادی دارد، تاکید کرد: سرمایه گذاران می‌توانند با استفاده از دانش روز و فناوری‌های جدید، در بخش های کشاورزی با آبیاری نوین و احداث گلخانه در استان همدان اقدام کنند.

محل قانونی پرداخت اعتبارات یارانه‌ای برای اعزام فعالان اقتصادی به سفرهای خارج از کشور تعریف نشده و این موضوع باید از طریق بخش خصوصی اقدام شود

استاندار همدان گفت: محل قانونی پرداخت اعتبارات یارانه‌ای برای اعزام فعالان اقتصادی به سفرهای خارج از کشور تعریف نشده و این موضوع باید از طریق بخش خصوصی اقدام شود.

وی افزود: سرمایه‌گذاران استان همدان را برای کسب تجارب اقتصادی، به شرکت در همایش‌ها و نمایشگاه‌های بین المللی تشویق می‌کنیم.

قاسمی فرزاد بابیان اینکه شرکت فعالان اقتصادی در نمایشگاه‌های بین المللی، در نهایت موجب افزایش صادرات و رونق تولید خواهد شد، اظهار داشت: در این راستا، شرکت شهرک‌های صنعتی باید برای بهبود فرآیند تولید، از سرمایه گذاران حمایت کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان نیز گفت: بررسی علمی برای سرمایه گذاری در استان، در محور امور قرار گرفته است تا با توجه به ظرفیت هر منطقه، سرمایه‌گذاری صورت گیرد.

ظاهر پورمجاهد افزود: سرمایه گذاران باید متناسب با ظرفیت موجود، در مناطق مختلف استان سرمایه گذاری کنند.

وی عنوان کرد: با برگزاری همایش‌ها، تورهای سرمایه‌گذاری و برپایی نمایشگاه‌های مرتبط، حوزه سرمایه گذاری در استان تقویت می‌شود.

فرصت های سرمایه گذاری در استان همدان در حوزه های گردشگری، فراورده های سنگ معدنی برای جلوگیری از خام فروشی و فعال سازی معادن خاموش استان، فراوری سیب زمینی  با هدف صادرات، صنایع فراوری گیاهان دارویی تولید کرافت صنایع غذایی مبتنی بر محصولات کشاورزی و انرژی خورشیدی است

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان نیز در این جلسه ضمن اشاره به هدف تشکیل مرکز خدمات سرمایه گذاری که ساماندهی مناسب و عملی در جهت حمایت، تسهیل و تسریع در امور سرمایه گذاری، صدور مجوز فعالیت اقتصادی و فراهم نمودن بستر های مناسب جهت جلب و جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی در استان همدان است، گفت: اولویت ها و فرصت های سرمایه گذاری در استان همدان در حوزه های گردشگری، فراورده های سنگ معدنی برای جلوگیری از خام فروشی و فعال سازی معادن خاموش استان، فراوری سیب زمینی  با هدف صادرات، صنایع فراوری گیاهان دارویی تولید کرافت صنایع غذایی مبتنی بر محصولات کشاورزی و انرژی خورشیدی است.

محمودی مطرح کرد: خدمات قابل ارایه در مرکز خدمات سرمایه گذاری به قبل، حین و پس از اخذ مجوز برمی گردد و شامل اطلاع‌رسانی و ارایه مشوق های لازم به سرمایه گذاران پشتیبانی در امور مربوط اخذ مجوز های مورد نیاز آنان، پیگیری با واحد های دستگاه های اجرایی مرتبط، پذیرش متقاضیان سرمایه گذاری, هماهنگی های لازم جهت ثبت شرکت و سفارش ورود ماشین الات  و تضمین بازگشت سرمایه است.

وی در پایان گفت: در استان همدان ۱۴ طرح سرمایه گذاری خارجی در حوزه های صنعت، کشاورزی، خدمات و انرژی با مبلغ کل ۲۰۲.۸ میلیون دلار و اشتغال دو هزار و ۶۴ نفر تصویب شده است.

محمودی گفت: همچنین این استان با ایجاد هفت طرح نیروگاه خورشیدی با مجموع توان تولیدی ۵۰.۹ مگاوات و مبلغ کل ۶۵.۵ میلیون دلار به عنوان قطب نیروگاه خورشیدی در منطقه غرب کشور معرفی شده است.

کد خبر: ۱۲۲٬۳۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha