۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۷
اقدامات انجام شده برای حوزه مسکن جای امیدواری دارد
عضو کمیسیون عمران مجلس:

اقدامات انجام شده برای حوزه مسکن جای امیدواری دارد

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: خانه‌های ارزان برای اقشار ضعیف و مالیات بر خانه‌های خالی، دلال بازی در حوزه مسکن را کنترل کرد.

به گزارش بازار، مجتبی یوسفی عضو هیات رئیسه و کمیسیون عمران مجلس گفت: حوزه مسکن بلند مدت است و همانگونه که می‌توان آن را به عنوان پیشران اقتصاد در نظر گرفت می‌تواند مشکل اشتغال را حل و فاصله بین عرضه و تقاضا کاهش یابد.

وی با اشاره به ۶.۵ میلیون مستاجر براساس سرشماری سال ۹۵ افزود: این تعداد بالقوه سهم زیادی از بازار رهن و اجاره را دارند و هر ساله ازدواج‌های جدید به این عقب ماندگی انباشته می‌افزاید؛ طرح جهش تولید مسکن که به قانون تبدیل شده در کنار قانون مالیات بر خانه‌های خالی تکمیل کننده قوانین قبلی بود.

یوسفی در رادیو گفت و گو اظهار کرد: در حال حاضر تقریبا پروژه‌ای نیست که مشکل مالی داشته باشد؛ همچنین خانه‌های ارزان برای اقشار ضعیف و مالیات بر خانه‌های خالی، دلال بازی در حوزه مسکن را کنترل کرد.

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه اقدامات انجام شده برای حوزه مسکن جای امیدواری دارد گفت: برای کوتاه مدت باید مالیات بر خانه‌های خالی و سامانه ملی زمین و مسکن، مالیات را دریافت می‌کرد تا سفته بازی در بازار کنترل شود؛ و این در حالی است که کمی قیمت خرید و فروش مردم کاهش یافته است.

کد خبر: ۱۲۲٬۳۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha