۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۳
در سال ۱۴۰۱؛ ارز ۴۲۰۰ تومانی برای همه کالاها حذف می‌شود
رئیس کمیته اقتصادی کمیسیون برنامه‌ و بودجه مجلس:

در سال ۱۴۰۱؛ ارز ۴۲۰۰ تومانی برای همه کالاها حذف می‌شود

رئیس کمیته اقتصادی کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس عنوان کرد: تصمیم دولت بر این است که ارز ۴۲۰۰ تومانی را برای همه کالاها در سال ۱۴۰۱ حذف کند.

به گزارش بازار، جعفر قادری رئیس کمیته اقتصادی کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس گفت: مجلس در بودجه ۱۴۰۰ به دولت این اجازه را داده بود که تا سقف ۸ میلیارد دلار برای شش‌ماهه اول و برای واردات گندم و نهاده‌های دامی و دانه‌های روغنی و مواد اولیه دارو ارز ۴۲۰۰ تومانی صرف کند اما متأسفانه سقفی که پیش‌بینی‌شده بود در شش‌ماهه اول مصرف شد و الان برای ادامه سال ارزی در اختیار دولت وجود ندارد.

وی با بیان این مطلب افزود: دولت فعلی به‌جای ۸ میلیارد دلار حدود ۱۱ میلیارد دلار هزینه کرده و تا پایان سال هم این مصارف احتمالاً به حدود ۱۷ تا ۱۸ میلیارد دلار خواهد رسید. رئیس کمیته اقتصادی کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس خاطرنشان کرد: تصمیم دولت بر این است که ارز ۴۲۰۰ تومانی را برای همه کالاها در سال ۱۴۰۱ حذف کند و برای برخی کالاهای خاص هم که خانواده‌ها مورد حمایت قرار می‌گیرند ۱۰۰ هزار میلیارد تومان از محل فروش ارز ترجیحی اختصاص دهد.

قادری ادامه داد: دولت برای واردات کالاهایی هم که از خارج وارد گمرکات کشور می‌شود ارز ۲۳ هزارتومانی تعیین کرده تا دریافتیِ دولت بیشتر شود. رئیس کمیته اقتصادی کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس در رادیو گفت‌وگو با بیان اینکه حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، مصارف ارز و ریخت و پاش‌ها را محدود می‌کند گفت: حذف این ارز تأثیرات منفی ندارد و اگر هم داشته باشد تأثیرات مثبتش به‌مراتب بیشتر است چون دولت ارز بیشتری وارد بازار خواهد کرد و نرخ ارز هم کاهش پیدا می‌کند.

کد خبر: ۱۲۲٬۳۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha