۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۴
دیگر خبری از پیش بینی های ۸۰ هزار دلاری برای بیت کوین نیست
تحلیل روزانه بازار رمز ارزها؛

دیگر خبری از پیش بینی های ۸۰ هزار دلاری برای بیت کوین نیست

در روز ۱۷ آذر سال ۱۴۰۰ ارزش هر بیت کوین در بازار جهانی به بیش از ۵۰ هزار دلار و ارزش هر دوج کوین به ۱۸ سنت رسید.

بازار؛ گروه بین الملل: بازار رمز ارزها همچنان با تحولات زیادی همراه است، تحولاتی که ریشه در سیاستهای اقتصادی و نگرانی در مورد احتمال بالا گرفتن همه گیری به دلیل ایجاد سویه تازه کرونا در دنیا بود.

این بازار در هفته گذشته کمتر از ۴۶ هزار دلار ارزش داشت ولی از اوایل این هفته بازهم روند افزایش قیمت در بازار رمز ارزها شروع شد. با وجود اینکه در روز ۱۷ اذر همچنان بازار رمز ارزها قرمز پوش بود و امارها از افت قیمت در این بازار حکایت داشت ولی پیش بینی ها نشان می دهد تا اواخر ماه جاری میلادی ارزش بیت کوین به بیش از ۵۶ هزار دلار خواهد رسید. این در حالیست که پیش از این پیش بینی هایی در مورد رسیده قیمت هر بیت کوین تا مرز ۸۰ هزار دلار تا انتهای امسال ارایه می شد.

 در روز هفدهم آذر سال ۱۴۰۰  ارزش هر بیت کوین در بازار جهانی برابر با ۵۰ هزار و ۲۱۴ دلار بود و ارزش هر اتریوم به مرز ۴۳۳۰ دلار رسید. در این روز ارزش هر دو رمز ارز نسبت به روز قبل از ان با کاهش همراه بود. در  این روز ارزش هر رمز ارز XRP برابر ۸۳ سنت بود که کمتر از یک درصد نسبت به روز قبل از ان تنزل داشت. ارزش دوج کوین هم در این روز با وجود افزایش بسیار کم در بازار جهانی به حدود ۱۸ سنت رسید.

 از مهمترین خبرهایی که در این روز بازار رمز ارزها را تحت تاثیر قرار داد، گزارش منتشر شده توسط خزانه داری کشور استرالیا مبنی بر قانون گذاری در این بازار است. استرالیا از جمله کشورهایی است که بازار رمز ارزها در ان بسیار رونق دارد ولی خزانه داری این کشور در روز گذشته تاکید کرد که قانون گذاری در بازار در دستور کار انها قرار دارد. وزیر خزانه داری استرالیا تاکید کرد این قانون تازه می تواند بزرگترین تغییر در نظام مالی و پرداختهای استرالیا طی ۲۵ سال اخیر را ایجاد کند و نقطه عطفی در اقتصاد این کشور است.

 جاش فریندنبرگ وزیر خزانه داری استرالیا در مصاحبه ای با خبرگذاری « سون نیوز» گفت: «ما در تلاش هستیم تا نظام های پرداخت را مدرنیزه کنیم، دامنه تعریف خدمات مالی را وسعت می دهیم و در تلاش هستیم تا قانون های کارامدی برای ان ایجاد کنیم.»

 بر مبنای اطلاعات ارایه شده توسط او از این پس تمامی بنگاه هایی که در خرید و فروش رمز ارزها فعالیت می کنند باید گواهی های لازم برای این فعالیت را از وزارت خزانه داری دریافت کنند و این گواهی ها تضمین کننده نظارت بر عملکرد انها و دریافت مالیات از فعالان این صنعت است. از طرف دیگر امنیت سرمایه فعالان این صنعت و خریداران رمز ارز را تضمین می کند.

 از طرف دیگر استرالیا سرمایه گذاری اطلاعاتی و اقتصادی برای عرضه دلار دیجیتال استرالیا را از سال بعد شروع می کند و انتظار می رود همپای دیگر کشورها در این عرصه وارد شود.

آمارها نشان می دهد بالغ بر ۸۰۰ هزار نفر از استرالیایی ها  بخشی از دارایی های خود را به صورت رمز ارز نگهداری می کنند که معادل ۳ درصد از کل جمعیت این کشور است. وزارت خزانه داری پیش بینی کرده است قانون گذاری می تواند باعث افزایش سرمایه گذاری در بازار شود.

در امریکا هم تلاش برای قانون گداری در این زمینه ادامه دارد و کشورهای هند و سنگاپور هم در این زمینه فعالیت می کنند.

کد خبر: ۱۲۲٬۳۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha