۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۳
مطلقا تحریم پذیر نیستیم| اعلام آمادگی مپنا برای راه اندازی ایستگاه های شارژ خودروهای برق
مدیر عامل مپنا:

مطلقا تحریم پذیر نیستیم| اعلام آمادگی مپنا برای راه اندازی ایستگاه های شارژ خودروهای برق

علی‌آبادی مدیرعامل مپنا با بیان اینکه واحدهای مقیاس متوسط تحریم‌پذیر نیستند، گفت: این واحدها در شرایط اقلیمی بد و هوای گرم عملکردی خوب داشته و تنوع سوخت دارند و نیاز به ایجاد شبکه ندارند.

بازار؛ گروه آب و انرژی: قرارداد احداث ۷ واحد مقیاس متوسط نیروگاه گازی امضاء شد. عباس علی‌آبادی در این مراسم با بیان اینکه واحدهای مقیاس متوسط تحریم‌پذیر نیستند، گفت: مزیت این واحدها این است که در شرایط اقلیمی بد و هوای گرم عملکرد خوبی دارند. همچنین تنوع سوخت دارند و از همه مهمتر اینکه چون مقیاس متوسط هستند نیاز به ایجاد ظرفیت شبکه جدید ندارند و در محل تولید به مصرف می‌رسند. علاوه بر اینها این نیروگاه‌ها خیلی زود وارد مدار می‌شوند.

او با بیان اینکه اولین واحدها ۸ ماهه در مدار تولید قرار می‌گیرند، افزود: بلافاصله بعد از آن، واحدهای بعدی وارد مدار خواهند شد و دلیل آن نیز این است که در کارخانه به صورت پکیج تولید می‌شوند و در محل مورد نظر مستقر خواهند شد.

مدیرعامل مپنا با بیان اینکه این نیروگاه‌ها ظرفیت بهره‌وری در شبکه را افزایش می‌دهند، بیان کرد: تاکنون سوخت نیروگاهی گازوئیل و گاز بوده اما در این نیروگاه‌ها با تمهیداتی که اندیشیده شده می‌توانیم از نفت کوره نیز استفاده کنیم.

به گفته او، این قرارداد به مدت ۲۴ ماه به اجرا خواهد رسید و ۱۲ ماه گارانتی نیز برای آن تعیین شده است و از جمله قراردادهای نادر است.

علی آبادی همچنین با بیان اینکه افزایش بهره‌وری تولید و تقاضا، هدف اصلی مسئولین کشور است، گفت: تنوع به ماشین‌ها و در مقیاس کوچک و متوسط، سطح بهره‌وری را بهبود می‌دهد ضمن اینکه فاصله ظرفیت انتقال و توزیع را کاهش داده و در افزایش راندمان و بهبود بهره‌وری موثر است.

مدیرعامل مپنا با اشاره به اینکه یکی از مناطق اجرای پروژه‌های یاد شده زاهدان است، تصریح کرد: این ماشین‌ها دو ویژگی دارند از جمله اینکه در شرایط بدِ آب و هوایی کار می‌کنند و همچنین تنوع سوخت دارند. به عبارت دیگر در هوای گرم و آلوده، عملکرد خوبی دارند و با اندکی تجهیز امکان استفاده از انواع سوخت را دارند.

علی‌آبادی با اعلام اینکه طبق زمان‌بندی پروژه، اولین واحد بعد از ۸ ماه به مدار می‌آید، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه پروژه به صورت پکیج در محل مورد نظر استقرار می‌یابد، زمان راه‌اندازی این واحدها کاهش یافته است.

استفاده از نیروگاه های هیدروژن سوز در دستور کار قرار گرفت
او همچنین درباره نیروگاه‌های هیدروژن سوز نیز خاطرنشان کرد: استفاده از این نیروگاه‌ها در دستور کار آینده است چرا که دنیا نیز به سمت استفاده از این نوع سوخت حرکت می‌کند زیرا توسعه ظرفیت نیروگاه‌های تجدیدپذیر با توجه به عدم هماهنگی زمانی و مکانی، ضرورت استفاده از هیدروژن در سوخت را بیشتر کرده است. به این ترتیب به لحاظ زمانی و مکانی در استفاه از سوخت تطابق به وجود خواهد آمد ضمن اینکه برای پاسخگویی به ذخیره‌سازی می‌توان از هیدروژن استفاده کرد.

وی یادآور شد: نیروگاه‌های هیدروژن سوز را می‌توان در محیط‌هایی که به لحاظ زیست محیطی حساس هستند استفاده کرد.

مپنا آمادگی لازم برای احداث واحد شارژ سریع خودروی برقی در تمام استان‌های کشور  را دارد.   تنها لازم است شهرداری‌ها مکان ایجاد احداث این واحدها را در اختیار مپنا قرار دهند

اعلام آمادگی مپنا برای راه اندازی ایستگاه های شارژ خودروهای برق
مدیرعامل مپنا درباره برقی کردن خودروها نیز گفت: حرکت از سوخت فسیلی به الکتریکی یک ضرورت است به همین دلیل استفاده از انرژی تجدیدپذیر افزایش می‌یابد. در برقی‌سازی حمل و نقل می‌توانیم در زمان غیرپیک انرژی تولید شده را ذخیره کنیم. حتی این خودروها می‌توانند به شبکه کمک کنند و در ساعات پیک نیاز خانوار و شبکه را تامین کنند.

او همچنین از اعلام آمادگی این شرکت برای احداث واحد شارژ سریع خودروی برقی در تمام استان‌های کشور خبر داد و گفت: تنها لازم است شهرداری‌ها مکان ایجاد احداث این واحدها را در اختیار مپنا قرار دهند و ما نیز بدون دریافت هیچ هزینه‌ای این واحدها را احداث خواهیم کرد.

کد خبر: ۱۲۲٬۳۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha