۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۴
دولت برای عرضه محصولات کشاورزی در اتحادیه اورسیا تدبیری بیاندیشد
نماینده مردم لنگرود در مجلس:

دولت برای عرضه محصولات کشاورزی در اتحادیه اورسیا تدبیری بیاندیشد

نماینده مردم لنگرود در مجلس گفت: دولت باید برای عرضه محصولات کشاورزی در اتحادیه اوراسیا که بازاری قوی با گردش مالی چند ده میلیون دلاری است، تدبیری بیاندیشد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، پرویز محمدنژادقاضی محله در نشست علنی امروز (چهارشنبه ۱۷ آذرماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود ضمن قدردانی از کادر درمان استان گیلان به ویژه لنگرود گفت: اغلب نمایندگان مجلس نسبت به بی‌توجهی دولت و تصمیم‌گیران به مزیت‌شناسی در کل کشور تذکر داده‌اند کما اینکه در استان گیلان به ویژه لنگرود دو مزیت اصلی در حوزه‌های کشاورزی و گردشگری مغفول مانده است.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: لنگرود از محصولات کشاورزی بی‌نظیری برخوردار است چرا که امکانات کافی برای تولید این محصولات و بازار مناسبی در کشورهای همسایه، دریای کاسپین به نام اتحادیه اوراسیا دارد.

وی تصریح کرد: متأسفانه دولت تا به امروز هیچ اندیشه‌ای برای حضور در این اتحادیه که بازار فوق‌العاده قوی و گردش مالی چند ده میلیون دلاری است، نیاندیشیده است بنابراین درخواست می‌کنم هیأت دولت از قالب روزمرگی خارج شده و با ارائه طرح‌های بزرگ و اصولی که بتواند در نظام ساماندهی اقتصاد کشور موثر باشد، ورود کند.

محمد نژاد قاضی محله خاطر نشان کرد: لنگرود در حوزه گردشگری از پتانسیل بسیار عظیم، زیبا و قابل بهره‌برداری برخوردار بوده که از جمله نعمات خداوندی است اما تاکنون نتوانسته از آن استفاده کند بنابراین این اتفاق خوبی نیست که نتوانیم از نعمت‌های خداوندی در جهت رونق اقتصاد کشور استفاده کنیم.

این نماینده مردم در مجلس یادآور شد: چمخاله تنها بندر گردشگری شمال کشور است که حدود ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته اما به دلیل دخالت قوه قضائیه بسته شده و مشکلاتی در این زمینه ایجاد شده است.

محمدنژاد قاضی محله در پایان یادآور شد: مجموعه این مزیت‌ها زمانی به بهره‌برداری می‌رسد که راه‌های ارتباطی موثر برای تحقق این امر وجود داشته باشد.

کد خبر: ۱۲۲٬۳۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha