کلید حل مشکلات کشور، ایجاد اشتغال مولد است
رئیس اتاق قم:

کلید حل مشکلات کشور، ایجاد اشتغال مولد است

خاکی، رئیس اتاق قم معتقد است: اشتغال‌زایی در حوزه‌های مولد، کلید حل مشکلات کشور و برای تحقق این مسئله باید دستگاه‌ها و مدیران برای رفع موانع تولید و کسب‌وکار همراهی کنند.

به گزارش بازار به نقل از اتاق ایران، رئیس اتاق قم با بیان اینکه اشتغال کلید حل مشکلات کشور است گفت: همکاری و هم‌افزایی مدیران در رفع موانع تولید ضروری است.

ابوالفضل خاکی در دیدار اعضای هیات رئیسه اتاق قم با استاندار افزود: تشکل‌های بخش خصوصی علاقه زیادی به حل مشکلات تولید و در نتیجه رشد و توسعه واحدهای صنعتی در استان دارند و امیدواریم این دیدارها بتواند به حل مشکلات کمک کند.

خاکی تصریح کرد: اتاق قم ارتباط‌های خوبی با دستگاه‌ها و تشکل‌های اقتصادی در استان قم دارد و با برگزاری جلسات مختلف سعی در همکاری و هم‌افزایی برای رفع مشکلات استان را در اولویت دارد.

عضو هیأت نمایندگان اتاق ایران با اشاره به اینکه در استان مدیران دولتی با تعامل بیشتری مشکلات و مسائل تولیدکنندگان را نسبت به سایر استان‌ها رفع می‌نمایند افزود: اگر مسائلی در استان ایجاد شود با تعامل مدیران در جلسات کارشناسی مباحث پس از طرح و بررسی با راهکار مناسبت مرتفع می‌گردد.

وی ابراز امیدواری کرد: با همت و تلاش مدیران برخی کارشناسان که در سطح ادارات با کج‌سلیقگی و عدم آگاهی باعث ایجاد ناراحتی و دلسردی در مدیران بخش خصوصی می‌شوند را با آموزش صحیح و تذکرات کتبی، اهمیت رشد و توسعه فضای اقتصادی استان و همچنین تولید و افزایش اشتغال در استان را تسریع بخشد.

خاکی معتقد است: تولیدکنندگان همیشه پشتیبان دولت بوده‌اند و همیشه در سنگر خدمت به مردم قرار داشته‌اند او گفت: تنها خواسته ما در ایامی که خیلی از تولیدکنندگان از شیوع کرونا در کشور متضرر شدند همکاری معنوی و واقعی مدیران دستگاه‌های دولتی است و طبیعتاً با توجه به وضعیت جامعه تقاضای دیگری نداریم.

حمایت از تولید باید در اولویت مدیران باشد
استاندار قم نیز در این نشست، با تأکید بر اینکه امور تولیدکنندگان نباید بر روی زمین بماند، بر لزوم رفع موانع افتتاح و بهره‌برداری از پروژه نمایشگاه بین‌المللی قم تأکید کرد.

سید محمدتقی شاه‌چراغی گفت: در تلاش هستم تا به‌صورت کارشناسی شده، توقعات تولیدکنندگان را برطرف کنیم و با توجه به اینکه بخش خصوصی ظرفیت مطلوب‌تری نسبت به رشد و توسعه اقتصادی در استان و کشور دارد باید با کمک بخش خصوصی سرمایه‌گذاری در زمینه‌های مختلف انجام پذیرد.

استاندار در جمع تولیدکنندگان استان تصریح کرد: خدمت به مردم توفیق اجباری است و بنده همواره اشرافیت بر مسائل مختلف صنعت را از گذشته در استان داشته‌ام لذا با هدف افزایش ثروت برای استان برنامه‌ریزی‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت را تا حصول نتیجه پیگیری می‌کنیم و این مسئله نیز با حمایت از کار، تولید و ایجاد اشتغال مولد امکان‌پذیر خواهد بود.

وی ادامه داد: استان قم ملاحظاتی را در بخش‌هایی ازجمله مسئله محیط‌زیست و آب دارد که توسعه با توجه به مسائل مربوط به این دو نکته در استان در زمینه‌های مختلف تولید مشکلی ندارد و باید ادامه‌دار باشد.

شاه‌چراغی گفت: برخی مسائل پیش‌آمده برای تولیدکنندگان مربوط به مدیران دستگاه‌ها یا نیروهای آنها است لذا سازمان‌ها باید با نگاه سرعت گرفتن امور تولیدکنندگان و صنعتگران آنها را حمایت کنند و ما نیز این مسئله را رصد و پیگیری خواهیم کرد و نمی‌گذاریم مسئله‌ای در این زمینه مغفول شود و امور آنها بر روی زمین بماند.

شاه‌چراغی در پایان تأکید کرد: راه‌اندازی نمایشگاه دائمی بین‌المللی در استان قم یک ضرورت است و چنین مسائلی را می‌توانیم با استفاده از ظرفیت برگزاری منظم جلسات شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی با حضور دستگاه‌های مرتبط شاهد رفع موانع موجود باشیم.

کد خبر: ۱۲۲٬۳۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha