۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۰
 نبود بازار مصرف معادن سیلیس مازندران را به تعطیلی کشاند
معاون سازمان صمت مازندران:

نبود بازار مصرف معادن سیلیس مازندران را به تعطیلی کشاند

ساری- عبدی، معاون معدن سازمان صمت مازندران با اشاره به دلایل رکود برخی معادن از جمله سیلیس گفت: نبود بازار مصرف، تمامی ۱۲ معدن سیلیس استان را تعطیل کرده است.

عباس عبدی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به وجود ۱۲ نوع ماده معدنی در استان اظهار داشت: واریزه های کوهی، سنگ لاشه بیشترین ماده معدنی موجود در استان به شمار می رود.

وی با بیان اینکه ۵۰ معدن زغال سنگ در استان فعال است، گفت: فلورین، پوکه معدنی، سرب و روی، سیلیس از دیگر ذخایر معدنی موجود در استان است.

وی با اظهار اینکه زغال سنگ در دهه ۹۰ دچار رکود و اکثر معادن غیرفعال شدند، گفت: در حوزه معادن سیلیس به دلیل نبود بازار مصرف با توجه به عیار ذخایر،تمامی معادن این بخش تعطیل شدند.

عبدی شمار معادن سیلیس را ۱۲ فقره ذکر کرد و گفت: عوامل مختلفی نظیر نبود بازار مصرف سبب رکود معادن در استان شده است.

معاون صمت مازندران شناخت بازار مصرف، توانمندی مالی معدنگران، دستگاه های دولتی نظیر منابع طبیعی و محیط زیست سبب تعطیلی و رکود معادن طی سال های مختلف شده است.

عبدی با عنوان اینکه واقع شدن برخی معادن در مناطق وقفی سبب شد تا سه معدن به این شکل غیرفعال شود، گفت: مازندران به دلیل پوشش گیاهی به استان سبز معروف بوده و به دلیل مسائل اداری و بروکراسی شاهد موانعی فراروی صدور مجوز سرمایه گذاری در بخش معدن هستیم.

وی گفت: از سال قبل تاکنون هشت تا ۹ فقره معدن برای احیا به منابع طبیعی واگذار شده است.

کد خبر: ۱۲۲٬۲۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha