۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۴
توسعه بازار صنعت ساختمان در گرو حمایت دولت

توسعه بازار صنعت ساختمان در گرو حمایت دولت

صنعت ساخت و ساز صنعت وسیعی است که از انواع بسیاری از مشاغل ساختمانی و مهندسی عمران تشکیل شده است.

به گزارش بازار، صنعت ساخت و ساز صنعت وسیعی است که از انواع بسیاری از مشاغل ساختمانی و مهندسی عمران تشکیل شده است. صنعت ساخت و ساز شامل مشاغل نجاری، راه‌سازی، توسعه پل‌ها و طراحی خانه است. صنعت ساختمان یکی از بزرگ‌ترین صنعت‌های جهان است، زیرا وظیفه ایجاد زیرساخت‌ها برای شهرها، شهرک‌ها و کشورها را برعهده دارد. از گذشته تا کنون صنعت ساخت و ساز میلیون‌ها نفر از افراد مختلف قشر جامعه در بخش مهندسی،   نیازمندی‌های صنعت ساختمان و مشاغل ساختمانی، طبق بررسی سایت بسپار، مشغول به فعالیت هستند و در این صنعت فعالیت دارند.

توسعه بازار صنعت ساختمان در گرو حمایت دولت

همانطور که مشخص است این افراد از طریق این صنعت و کار در ساخت و ساز و مشاغل ساختمانی امرار معاش می‌کنند و هزینه‌ی زندگی خود و خانواده‌هایشان را تأمین می‌کنند. جامعه ما در امروز وابسته به این نوع صنعت است و افراد زیادی را زیر مجموعه خود قرار داده است. امروزه توسعه بازار نیازمندی‌های صنعت ساختمان و مشاغل ساختمانی در گرو دولت و حمایت آن است. با توجه به تحریم‌ها از سمت کشورهای مختلف و بالا رفتن نرخ مایحتاج صنعت ساختمان، شرایط اقتصادی سبب شده است مشکلاتی این صنعت را تهدید کرده، نرخ بیکاری در بین افراد افزایش یابد و میزان فعالیت ساخت و سازها کاهش یافته است.

 نیازمندی‌های صنعت ساختمان

صنعت ساختمان یکی از مهم‌ترین صنایع در کشور است. وقتی از صنعت ساخت و ساز، نیازمندی‌های صنعت ساختمان و نیازمندی‌های ساختمان‌سازی سخن می‌گوییم منظور فقط ساخت و ساز املاک و برج و ... نیست. انواع مختلفی از مصالح ساختمانی و هم چنین مشاغل ساختمانی در این صنعت وجود دارد. بسیاری از مشاغل ساختمانی و مربوط به ساختمان نیز وجود دارند که مربوط به این صنعت می‌شوند. اگر بازار صنعت ساختمان توسط حمایت دولت توسعه یابد، کارآفرینان مختلف مربوط به حوزه‌ی این صنعت ساخت و ساز می‌توانند مورد حمایت قرار بگیرند و مشاغل خود را دوباره ایجاد کرده و اندک اندک افراد مختلفی را دوباره وارد این صنعت کنند.

با حمایت‌های مختلف دولت از نیازمندی‌های صنعت ساختمان، سرمایه‌های افراد به مرور وارد چرخه‌ی بازار می‌شود و نرخ بیکاری کاهش پیدا می‌کند و خیلی از خانواده می‌توانند امرار معاش کنند. برای ساخت و ساز اگر قیمت و کیفیت محصولات و مصالح ساختمانی دچار اختلال شود و گران شود یا نایاب شود، این صنعت با رکود مواجه خواهد شد. از این طرف افراد زیادی که مشاغل ساختمانی دارند از کار باز می‌مانند.

اهمیت حمایت دولت از صنعت ساختمان و نیازمندی‌های صنعت ساختمان

اگر بخواهیم اهمیت حمایت دولت از این صنعت را شرح دهیم می‌توانیم از مثال ساده‌ای استفاده کنیم. همانطور که می‌دانید صنعت داخلی ایران در تولید مصالح ساختمانی غنی و کارآمد است. اما اکثر کارآفرین‌ها از محصولات و مصالح ساخت و ساز خارجی و گران قیمت استفاده می‌کنند. حال اگر دولت وارد عمل شود و برای این مصالح ساختمانی خارجی مالیات سنگین وضع کند، از مصالح ساختمانی داخل کشور و ساخت ایران بیشتر حمایت می‌کند و در رشد و گسترش چرخه‌ی فرایند کمک چشمگیری می‌کند. بسپار با اطلاع‌رسانی‌های مختلف تحت حمایت دولت از صنعت ساختمان توانست توسعه‌ی گسترده‌ای در جهت تولید کند. اگر سطح کارآفرینی در این صنعت به بالاترین و بهترین میزان خود برسد بقیه‌ی سطوح نیز فعال می‌شوند و چرخ صنعت می‌چرخد.

توسعه بازار صنعت ساختمان در گرو حمایت دولت

حمایت دولت و بسپار از مشاغل ساختمانی

همانطور که می‌دانید بخشی از صنعت ساخت و ساز و نیازمندی‌های صنعت ساختمان مربوط به کارآفرینی است. تکنولوژی انقدر پیشرفت کرده است که ساخت و ساز ساختمان به مرور به سمت صنعتی شدن رفته است. در ایران ساخت و سازها نیز به سمت صنعتی رفته‌اند و رشد کرده‌اند. برای رشد بیشتر صنعت ساختمان، باید بخش‌های کارآفرینی را گسترش داد، محورهای خلاقانه را فعال کرد و متخصصان مربوط به حوزه ساخت و ساز را شناسایی کرد و آن‌ها را توانمند ساخت. این نوع توانمندی‌ها در حوزه‌ی مصالح ساختمانی و مشاغل ساختمانی مهم است.

امروزه شاهد این موارد هستیم که متأسفانه برخی افراد کم دانش یا فارغ التحصیل فقط به‌دنبال کار هستند و وقتی پذیرفته می‌شوند دیگر به کار اهمیتی نمی‌دهند و به رشد و صعود مجموعه فکر نمی‌کنند. اگر دولت از این افراد به‌عنوان کارآفرین حمایت کند و آن‌ها را توانمند سازد؛ آن‌ها به بهترین موقعیت شغلی خود می‌رسند و سرمایه‌های خود را برای کار می‌آورند. با حمایت دولت در توسعه این صنعت و ویژگی‌های سایت بسپار، شرکت‌های کارآفرینی گسترش یافته و می‌توانند تبلیغات خود را در زمینه‌های صنعت ساختمان توسعه دهند.

دولت با حمایت‌های مختلف از صنعت ساخت و ساز ساختمان، دوره‌های آموزشی و توانمندسازی متخصصان در حوزه ی مشاغل ساختمانی، واگزاری و معرفی مناطقی برای ساخت و ساز، کاهش وام‌های مورد نیاز برای ساخت و ساز و هم چنین کاهش نرخ زمین‌های ساخت و ... می‌تواند استارت کارآفرینی متخصصان و افراد مختلف را ایجاد کند. اگر افراد در این حوزه حمایت نشوند علاوه‌بر قطع امرار معاش خود و خانواده‌هایشان به مرور سبب رکود صنعت ساختمان نیز می‌شوند.

نحوه معرفی شرکت‌های کارآفرینی مربوط به صنعت ساختمان

در سایت معتبر بسپار، پکیج‌های ریپورتاژ آگهی مختلف در زمینه‌ی نیازمندی‌های صنعت ساختمان وجود دارد. شرکت‌های کارآفرینی که در حوزه‌ی صنعت ساخت و ساز، نیازمندی‌های صنعت ساختمان و مشاغل ساختمانی مشغول هستند؛ می‌توانند با خرید این پکیج‌های ریپورتاژ آگهی از سایت بسپار، کسب و کار خود را توسعه بخشیده و این گونه به صنعت ساختمان نیز رشد و تحول ببخشند. بهترین انتخاب برای رشد این صنعت و پیشرفت مشاغل ساختمانی سایت بسپار است که با اطمینان می‌توانید آن را انتخاب کنید.

توسعه بازار صنعت ساختمان در گرو حمایت دولت

امروزه شرایط به گونه‌ای است که قیمت بالای مصالح، تحریم‌های خارجی، ناکارآمدی افراد مختلف در مورد مشاغل ساختمانی و صنعت ساختمان و غیره موجب شده است که این صنعت دچار مشکل شود. هر کارآفرینی در صنعت ساخت و ساز به دنبال این است که حرفه ی خود را گسترش دهد و در حوزه ی خود پیشرفت کند. اما چگونه؟ اگر دولت از این صنعت ساختمان و از کارآفرینان حمایت نکند چگونه می‌توان رونق را در سرتاسر این حوزه مشاهده کرد. خوشبختانه حمایت دولت از این صنعت شروع شده و رو به رونق و شکوه است. سایت بسپار تحت حمایت دولت به کارآفرینان نیز ‌کمک کرده است و این فرصت را داده است که حرفه نیازمندی‌های صنعت ساختمان و مشاغل ساختمانی و مصالح ساختمانی خود را معرفی کنند؛ مشاغل و مشالح مورد نیاز را تهیه کنند یا آن هایی که نیاز ندارند یا افرادی که در حوزه ی مشاغل ساختمانی هستند می توانند دنبال کار باشند.

منبع: www.bespar.net 

کد خبر: ۱۲۲٬۲۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha