۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۳
مخالفت کنگره آمریکا با گزینه مخالف ارزهای دیجیتال برای تصدی دفتر کنترل ارزی آمریکا
بازار خبر می دهد؛

مخالفت کنگره آمریکا با گزینه مخالف ارزهای دیجیتال برای تصدی دفتر کنترل ارزی آمریکا

گزینه پیشنهادی رئیس جمهور آمریکا برای تصدی ریاست دفتر کنترل ارزی این کشور که همزمان از مخالفین سرسخت ارزهای دیجیتال محسوب می شد، از نامزدی برای این سمت کناره گیری کرد.

به گزارش بازار، «سائوله عمرووا» گزینه پیشنهادی جو بایدن برای تصدی دفتر کنترل ارزی ایالات متحده و از مخالفین سرسخت استفاده از ارزهای دیجیتال، از نامزدی خود برای تصدی این سمت کناره گیری کرد. 

گفته می شود با این انصراف، دفتر کنترل ارزی ایالات متحده با یک بازرس موقت کار خواهد کرد.

بایدن در واکنش به عقب نشینی عمرووا در ۷ دسامبر گفت: سائول مورد حملات شخصی نامناسبی قرار گرفت که بسیار فراتر از حد مجاز بود.

لازم به ذکر است، دفتر کنترل ارزی، بر مقررات بانک های رسمی در سراسر آمریکا نظارت می کند. ذینفعان ارزهای دیجیتال، عمرووا را به دلیل بینش تند وی علیه ارزهای دیجیتال، گزینه ضعیفی برای تصدی ریاست این دفتر می‌دانستند.

عمرووا در جلسات استماع در مورد دیدگاه های خود در مورد مقررات بانکداری خصوصی و ارزهای دیجیتال، از سناتورهای جمهوری خواه و برخی از سناتورهای دموکرات در کمیته امور بانکی، مسکن و شهری سؤالات منتقدانه شدیدی را مطرح کرد.

برخی از جمهوری خواهان، مانند سناتور جان کندی با مطرح کردن انتقادات تند علیه وی، گفتند که عمرووا در اتحاد جماهیر شوروی تربیت شده و گزینه مناسبی برای تصدی دفتر کنترل ارزی آمریکا نیست. 

در جریان برگزاری جلسه استماع سنا در ۱۸ نوامبر، سناتور جمهوری خواه، سینتیا لومیس از عمرووا در مورد موضع وی در مورد ارزهای دیجیتال و استیبل کوین سؤال کرد. عمرووا نیز نسبت به این موضوع ابراز نگرانی کرده که در نهایت شرکت‌های فناوری خصوصی که زیرساخت استیبل کوین را به کار می‌گیرند، منافع خصوصی مبتنی بر سود را بالاتر از نیاز عمومی به بانکداری آزاد سوق می دهند.

وقتی از وی پرسیده شد که آیا او معتقد است که ارز فیات صادر شده توسط دولت برتر از تجارت خصوصی است، عمرووا پاسخ داد: من نگران اجازه دادن به نوآوری خصوصی برای تضعیف بسیاری از سیاست های عمومی مهمی هستم که ما باید این موضوع را دنبال کنیم.

گفته می شود با توجه به کناره گیری عمرووا، رئیس جمهور بایدن باید نامزد دیگری را برای تصدی ریاست دفتر کنترل بانکی معرفی کند که با توجه به مواضع تند سناتورها در مورد عمرووا، گزینه بعدی باید افکاری متعادل تر در حوزه ارزهای دیجیتال داشته باشد.

کد خبر: ۱۲۲٬۲۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha