۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۶
میز تجاری زنجان و هند با هدف ارتقای صادرات زنجان راه اندازی شود
نایب رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و هند:

میز تجاری زنجان و هند با هدف ارتقای صادرات زنجان راه اندازی شود

زنجان- نایب رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و هند گفت: میز تجاری زنجان و هند را با هدف ارتقای صادرات استان با حضور فعالان اقتصادی در اتاق بازرگانی راه اندازی خواهیم کرد.

مهدی رنگ رونا در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه بازار کشور هند با توجه به جمعیتش از پتانسیل مناسبی برای حضور فعالان اقتصادی استان زنجان برخوردار است، اظهار کرد: تحریم ها تبادلات تجاری دو طرف را کاهش داده که امید است با گشایش هایی که در آینده صورت می‌گیرد زمینه فعالیت و حضور هر چه بیشتر فعالان اقتصادی برای تجارت با کشور هند فراهم شود.

وی اظهار کرد: چین شریک نخست تجاری هند بوده و آمریکا و عربستان نیز در رتبه های بعدی قرار دارند و رتبه کشور ایران در تجارت با هند رتبه ۱۰ عنوان است.

نایب رئیس اتاق مشترک ایران و هند با بیان اینکه کشور هند و ایران دارای زمینه‌های همکاری بسیار زیادی می باشند و فعالان اقتصادی ایرانی زیادی از گذشته در این کشور حضور داشته و در حال حاضر نیز مشغول به فعالیت می باشند،گفت: هند و ایران دارای اشتراکات فراوانی از جمله اشتراکات فرهنگی می باشد. 

رنگ رونا تاکید کرد: وجود کریدور حمل و نقل بین المللی شمال و جنوب ایران و هند را برای همکاری تجاری با یکدیگر جذاب کرده است.

وی گفت: بندر چابهار یک مرکز استراتژیک برای همکاری بین ایران و هند می باشد و  با توجه به معافیت های تحریمی در حوزه مواد غذایی و کالاهای کشاورزی در همکاری با کشور هند فرصت بسیار خوبی پیش روی فعالان اقتصادی در این زمینه وجود دارد.

نایب رئیس اتاق مشترک ایران و هند ابراز داشت: کشور هند طی سال های گذشته در زمینه زیرساخت‌های دریایی فعالیت خوبی داشته و دسترسی حمل و نقل دریایی را تسهیل کرده است.

رنگ رونا افزود: چالش‌هایی از جمله نحوه انتقالات مالی و بی‌ثباتی در سیاست‌گذاری‌های تجاری و نگاه کوتاه مدت بازرگانان به حضور در بازار این کشور وجود دارد که باید هرچه بیشتر در راستای از پیش رو برداشتن این موانع تلاش کرد.

وی با اشاره به اینکه می توان میز تجاری زنجان و هند را با هدف ارتقای صادرات استان با حضور فعالان اقتصادی در اتاق بازرگانی زنجان راه اندازی کرد، ابراز داشت: پیش از تحریم‌ها و در سال ۲۰۱۸، زنجان حرف‌های بسیار زیادی در زمینه صادرات فلزات رنگین به کشور هند داشته و باید هرچه بیشتر در راستای فعال سازی زمینه‌های همکاری دو طرف گام برداشت.

کد خبر: ۱۲۲٬۱۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha