۱۵ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۶
اعضای اوپک پلاس ۱۸ فروردین نشست ویدئو کنفرانسی برگزار می‌کنند
به‌منظور کمک به ثبات قیمت نفت در بازارهای جهانی

اعضای اوپک پلاس ۱۸ فروردین نشست ویدئو کنفرانسی برگزار می‌کنند

وزارت انرژی آذربایجان اعلام کرد که دیدار اعضای اوپک پلاس برای ۶ آوریل (۱۸ فروردین) برنامه‌ریزی شده است و قرار است بصورت ویدیو کنفرانس برگزار شود.

به گزارش بازار به نقل از شانا، وزارت انرژی جمهوری آذربایجان روز جمعه (۱۵ فروردین‌ماه) اعلام کرد که کشورهای عضو و غیرعضو اوپک موسوم به اوپک‌پلاس در حال برنامه‌ریزی برای برگزاری نشست فوق‌العاده اوپک‌پلاس در تاریخ ششم مارس ۲۰۲۰ (۱۸ فروردین‌ماه ۹۹) از طریق ویدیو کنفرانس هستند.

براساس اعلام این وزارتخانه، همه کشورهای حاضر در توافقنامه همکاری (Declaration of Cooperation) موسوم به اوپک‌پلاس انتظار دارند به‌منظور کمک به ثبات قیمت و بازارهای جهانی نفت‌خام در این نشست فوق‌العاده به‌صورت وبینار حضور یابند.

در همین حال، خبرگزاری پلاتس به نقل از برخی مقام‌های اوپک و غیراوپک در گزارشی از برنامه‌ریزی برای برگزاری نشست فوق‌العاده اوپک‌پلاس از طریق وبینار در روز دوشنبه (۱۸ فروردین‌ماه) خبر داد.

دونالد ترامپ روز پنجشنبه (۱۴ فروردین‌ماه) در حساب کاربری توئیتر خود نوشت: هم‌اکنون با محمد بن سلمان، ولیعهد پادشاه عربستان سعودی که با ولادمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه صحبت کرده است، مکالمه تلفنی داشتم، اکنون امیدوارم و انتظار می‌رود که ریاض و مسکو تولید نفت را حدود ۱۰ میلیون بشکه کاهش دهند و حتی ممکن است این رقم بیشتر باشد و به ۱۵ میلیون بشکه در روز برسد.

در همین حال، خبرگزاری دولتی عربستان سعودی (اس‌پی‌ای) اعلام کرد: عربستان سعودی دیروز (پنجشنبه، ۱۴ فروردین‌ماه) خواستار برگزاری نشست فوق‌العاده تولیدکنندگان عضو و غیرعضو اوپک موسوم به «اوپک ‌پلاس» با هدف رسیدن به توافقی عادلانه برای کمک به ثبات قیمت و بازارهای جهانی نفت‌خام شده است.

با این حال الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه هنوز حضور خود در چنین نشستی را تأیید نکرده است.

خبرگزاری پلاتس به نقل از این مقام‌ها اعلام کرد که دبیرخانه اوپک و عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان سعودی در حال برنامه‌ریزی و هماهنگی‌ها برای برگزاری این نشست فوق‌العاده هستند.

کد خبر: ۱۲٬۲۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha