سند ملی هوش مصنوعی ایران در آستانه تصویب

سند ملی هوش مصنوعی ایران در آستانه تصویب

دبیر ستاد هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: سند ملی هوش مصنوعی با هدف قرار گرفتن ایران جزو ۱۰ کشور برتر جهان در این حوزه به زودی تصویب می‌شود.

به گزارش بازار، حسین ملازاده دبیر ستاد هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در خصوص سند ملی هوش مصنوعی افزود: به طور خاص در موضوع هوش مصنوعی سه سال است کار می‌کنیم و این موضوع جز اولویت‌های اصلی قرار گرفته است.

وی ادامه داد: بیشتر از یکسال است که در جهت شکل گیری نهادی مجزا، برنامه‌ای در غالب یک سند آماده و به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه شده است تا به صورت متمرکز بحث هوش مصنوعی را راهبری کند که به زودی این سند در صحن شورا مطرح خواهد شد.

دبیر ستاد هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تصریح کرد: در این سند به موارد مختلفی، چون ارتقا زیر ساخت ها، منابع انسانی، توسعه و تقویت تجهیزات پردازشی، راه اندازی زیست بوم داده و ایجاد داده‌های باز و پیکره‌هایی که کمک به توسعه هوش مصنوعی و فناوری‌های پایه و تقویت توسعه این فناوری‌ها می‌کند پرداخته شده است.

ملازاده گفت: در این سند به بحث ایجاد طرح‌های راهبردی از قبیل چتر بات‌ها که هسته اصلی آن‌ها هوش مصنوعی است و در دنیا در حال فراگیری است و نفوذ و رسوخ فناوری‌ها در صنایع بالغ و نو بالغ برنامه‌ای جدی داریم.

وی افزود: اگر بخواهیم هوش مصنوعی را توسعه دهیم و بر اساس سخنان مقام معظم رهبری جز ۱۰ کشور برتر باشیم، باید صنایع بالغ و میان بالغ از این فناوری و کاربردی‌های آن استفاده کنند.

وی گفت: در این سند رویکردهای بین المللی هم آوردیم و اعتقاد داریم که ایران ظرفیت این را دارد که در سطح بین المللی وارد شود و با شرکت‌های بزرگ در آینده رقابت کند.

ملازاده افزود: شکل گیری شرکت‌های بزرگ دیگر راهبرد ماست که با این کار علاوه بر داشتن محصولات بین المللی می‌توان از خروج نخبگان جلوگیری کرد.

دبیر ستاد هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: لازمه قرار گرفتن ایران در بین ۱۰ کشور برتر در هوش مصنوعی وجود شرکت‌های بزرگ و صنایع بالغ در این حوزه است.

وی افزود: متناسب با این برنامه‌ها باید روی تنظیم گری و قانون گذاری هم کار شود و این مورد به طور خاص در این برنامه و سند دیده شده است.

ملازاده ادامه داد: امیدواریم به زودی بتوانیم مصوبه این مورد را از شورای عالی انقلاب فرهنگی اخذ کنیم.

کد خبر: ۱۲۲٬۱۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha