۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۱
تعلل در لایروبی خلیج گرگان به دلیل نبود اعتبارات
نماینده مردم غرب گلستان در مجلس انتقاد کرد

تعلل در لایروبی خلیج گرگان به دلیل نبود اعتبارات

گرگان- ایری، نمایند مردم غرب گلستان در مجلس شورای اسلامی گفت: لایروبی خلیج گرگان و سه کانال منتهی به این خلیج به دلیل نبود اعتبارات کاری از پیش نبرده است.

عبدالجلال ایری در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: بحث لایروبی خلیج گرگان و سه کانال منتهی به این خلیج به دلیل نبود اعتبارات، کاری از پیش نبرده است.

وی افزود: در جلسه ای که با وزیر نیرو داشته ایم قرار شد ۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای پمپاژ آب خلیج گرگان داده شود که شاید این کار حتی علاج بخشی هم برای این خلیج محسوب نمی شود.

وی با اشاره به اینکه راهکار اساسی برای نجات خلیج گرگان لایروبی است، خاطرنشان کرد:  اما برای پمپاژ آب خلیج گرگان نیز باید اقداماتی اساسی انجام شود چرا که اگر شوری آب خلیج افزایش یابد خطر جدی برای این زیستگاه جانوری محسوب می شود.

ایری با بیان اینکه برای کم شدن شوروی آب خلیج گرگان باید آب رودخانه های بالادست وارد آن شود، گفت: اما متاسفانه به دلیل ایجاد آب بندان ها در استان مازندران مانع ورود آب های بالادستی به خلیج گرگان شده و اگر هم می شود بسیار کم است.  

وی ابراز امیدواری کرد با هدایت آب های بالادست، گرگان رود و قره سو بتوانیم بخشی از مشکلات خلیج گرگان را رفع کنیم.

نماینده مردم غرب گلستان یادآور شد: خلیج گرگان در حال تبدیل شدن به یک فاضلاب بزرگ است که با شوری بالا عاملی برای تخریب زندگی پرندگان، جانوران و جایگاه زیست محیطی می شود.

کد خبر: ۱۲۲٬۱۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha