۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۶
افزایش قیمت زمین برای ایجاد مشاغل در فریدونشهر چالش جدی است
در گفت‌وگو با بازار:

افزایش قیمت زمین برای ایجاد مشاغل در فریدونشهر چالش جدی است

اصفهان – اصلانی، معاون عمرانی فرمانداری فریدونشهر گفت: کارآفرینان برای ایجاد اشتغال در شهرستان فریدونشهر با مشکل افزایش قیمت زمین مواجه شده‌اند که باید برای این امر چاره اندیشی شود.

ابراهیم اصلانی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه تسهیلات مشاغل پشتیبان و صندوق امید در کنار هم توانسته اند برای کارآفرینی و ایجاد اشتغال در منطقه گام بردارند، اظهار داشت: در این راستا کمیته امداد توانسته است در زمینه کسب و کارهای خرد برای خانواده‌های کم بضاعت و کم برخوردار با ایجاد مراکز دامداری سنتی و احیای مشاغل از یاد رفته زمینه‌های اشتغال را ایجاد کند.

وی اضافه کرد: کمرنگ بودن فرهنگ تعاون در شهرستان فریدونشهر از چالش‌های بزرگ اشتغال زایی در این شهرستان است چرا که مردم آگاهی کمی از استعدادها و پتانسیل‌های این بخش و قوانین و مقررات حمایتی آن دارند.

معاون عمرانی فرمانداری فریدونشهر افزود: توجه به ظرفیت‌های بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در زمینه شرکت‌های تعاونی نیز در این شهرستان باید مورد توجه قرار گیرد.

ایجاد ۲۳۰۰ هکتار باغ در شهرستان فریدونشهر
وی با بیان اینکه در شهرستان فریدونشهر دوهزار و ۳۰۰ هکتار باغ ایجاد شده است، ابراز داشت: این خود نوعی ایجاد اشتغال است اما باید از ظرفیت‌های علمی نیز برای توسعه محصولات باغی استفاده کنیم و به سمت محصولات استراتژیک برویم و با حمایت اداره جهاد کشاورزی به اصلاح درختان بپرداریم.

وی گفت: لازم است که بر ایجاد مشاغل جانبی مانند تولید میوه خشک و بسته بندی و حمل و نقل در توسعه باغات بیشتر توجه کنیم.

اصلانی تاکید کرد: ما هر ساله در شهرستان فریدونشهر در زمینه ایجاد صنایع جانبی با اعطای تسهیلات همراهی لازم را در این زمینه داشته ایم.

وی افزود: از مشکلات مهم کار آفرینان شهرستان بالا بودن نرخ زمین و محل کسب و کار و محل کارگاه است و باید محل هایی در نظر گرفته شوند و  به افراد واجد شرایط واگذار شوند.

افزایش شاخص‌های برخورداری در روستاها از ۱۵به ۵۵ درصد
معاون عمرانی فرمانداری شهرستان فریدونشهر با بیان اینکه بخش ساختمان که یکی از بخش‌های مهم اشتغال زا در شهرستان است، ابراز داشت: در چند سال اخیر اقدامات مهمی به عمل آمده و شاخص‌های برخورداریمان از ۱۵ درصد در روستاها به عددی بالغ بر ۵۵ درصد رسیده است و در حالی که شهرستان فریدونشهر ۹ هزار خانوار روستایی و شهری داریم حدود سه هزار واحد مسکونی روستایی با سه هزار و ۲۰۰ فقره تسهیلات مقاوم سازی شده اند.

وی ادامه داد: در بحث بازسازی مناطق سیل زده و مسکن محرومان و مسکن مهر و اعطای تسهیلات مقاوم سازی جمعاً حدود چهار هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در چند سال اخیر احداث شده است.

کد خبر: ۱۲۲٬۰۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha