۱۵ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۲
موفقیت متخصصان تبریزی در تولید مواد ضدعفونی کننده با فناوری نانو

موفقیت متخصصان تبریزی در تولید مواد ضدعفونی کننده با فناوری نانو

تبریز- پژوهشگران تبریزی موفق شدند محلول ضدعفونی کننده قوی دست و سطوح با عنوان «نانوکلینیا» را با استفاده از نانوذرات نقره و اکسید روی تولید کنند.

به گزارش خبرگزاری بازار، علی رستمی، عضو هیات علمی دانشگاه تبریز اظهار داشت: گروهی از اعضای هیات‌ علمی دانشگاه و صنعتگران با سابقه که تجربه قابل توجهی در حوزه نانوفتونیک دارند در شرکت « آرمان جستجوگران انرژی نور» تلاش می‌کنند  تا محصولاتی بر پایه نانو تولید کنند.

وی افزود: محلول ضدعفونی کننده« نانوکلینیا» جدیدترین محصول این شرکت است که  با استفاده از نانومواد تولید و به بازار عرضه کرده است.

 رستمی با اشاره به  نانو ذرات نقره و اکسید روی به‌کار رفته در این محلول ضدعفونی کننده ادامه داد: محققان این شرکت با استفاده از نانوذرات نقره و اکسیدروی، موفق به ساخت محلول ضدعفونی‌کننده قوی شده است که قابل استفاده برای دست و سطوح مختلف بوده و می‌توان از آن برای پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های عفونی و رفع آلودگی‌های با منشا باکتری استفاده کرد.

عضو هیات علمی دانشگاه تبریز با مقایسه این محلول ضدعفونی کننده با سایر مواد ضدعفونی کننده در بازار خاطرنشان کرد: این محصول به‌دلیل داشتن نانومواد نقره و اکسید روی علاوه بر اثر روی باکتری برای از بین بردن انواع میکرواورگانیسم‌ها بسیار مفید و قوی عمل می‌کند. این محلول بدون نیاز به آبکشی و خشک کردن، سطوح و دست‌ها را تمیز و ضدعفونی می‌نماید و با وجود ترکیبات مرطوب‌کننده و نرم‌کننده از خشکی پوست جلوگیری می‌کند.

رستمی با اشاره به دریافت گواهی‌نامه نانو مقیاس برای تولید این محلول گفت: محلول ضدعفونی کننده «نانوکلینیا» علاوه‌بر گواهی‌ نانومقیاس، تائیدیه سازمان غذا و دارو را نیز دریافت کرده است.

مدیرعامل شرکت «آرمان جستجوگران انرژی نور» در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به تشکیل این شرکت و فعالیت‌های نانو محور آن یادآور شد: شرکت «آرمان جستجوگران انرژی نور» توسط گروهی از اعضای هیات‌ علمی دانشگاه و صنعتگران با سابقه که تجربه قابل توجهی در حوزه نانوفتونیک دارند ایجاد شده و هدف از تاسیس آن، فعالیت در زمینه مهندسی فتونیک و الکترونیک با استفاده از دستاوردهای مهم در زمینه فناوری نانو در تولید قطعات و سیستم‌های مبتنی بر نانوفتونیک است.

وی ادامه داد: تولید صفحات روشن، سلول‌های خورشیدی، نورپردازی تابلوهای ترافیک، مولدهای برق، تولید حسگرهای نوری مبتنی بر نانومواد و تولید نانومواد از جمله دستاوردهای تولید این شرکت است.

عضو هیات علمی دانشگاه تبریز با اشاره به اینکه این شرکت پیش از این نیز محصولاتی بر پایه نانو تولید کرده است، متذکر شد: این شرکت از سال ۱۳۹۳ اقدام به تولید چند نوع نانومواد کرده‌ و در حال حاضر مشتریانی از صنایع مختلف نظیر نساجی، آرایشی و بهداشتی و پلاستیک دارد.

وی افزود: تولید نانوذرات سلنیم دی‌سولفات برای استفاده در صنعت شامپو از دیگر محصولات تولید این شرکت است که رستمی در مورد جزئیات این محصول گفت: کلوئیدی بودن و داشتن ابعاد نانومتری باعث شده تا اثربخشی محلول سلنیوم دی‌سولفات این شرکت افزایش بیشتری نسبت به پودرهای موجود در بازار داشته باشد. به‌طوریکه میزان مصرف آن در خط تولید به یک پنجم کاهش یابد. این نانوذرات موجب بروز خاصیت ضدشوره و ضدخارش می‌شوند.

کد خبر: ۱۲٬۲۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha