۱۵ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۸
کویت از نشست اوپک برای جلوگیری از سقوط قیمت نفت حمایت کرد

کویت از نشست اوپک برای جلوگیری از سقوط قیمت نفت حمایت کرد

وزیر نفت کویت روز جمعه گفت که کشورش دعوت عربستان را برای برگزاری نشست مشترک اعضای اوپک با کشورهای غیر عضو این سازمان (اوپک پلاس) به منظور مقابله با سقوط جهانی قیمت نفت، تایید می کند.

به گزارش بازار به نقل از رویترز، در حالی که قیمت های نفت به دلیل شیوع ویروس ویروس کرونا در جهان و کاهش تقاضا به شدت و به طور بی سابقه ای سقوط کرده،  "خالد الفاضل" وزیر نفت کویت گفت کشورش از درخواست ریاض برای برگزاری نشست سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) و غیرعضو این سازمان (اوپک پلاس) را برای تنظیم میزان تولید و مقابله با کاهش بیشتر قیمت جهانی نفت، حمایت می کنند.

خبرگزاری رسمی عربستان (واس) شامگاه پنجشنبه گزارش داد که این کشور خواستار برگزاری نشست فوری کشورهای عضو اوپک و دیگر کشورهای عمده صادر کننده نفت شده است.

خبرگزاری عربستان ادعا کرد: درخواست سعودی برای برگزاری این نشست، در راستای تلاش دولت ریاض برای حمایت از اقتصاد جهانی و در پاسخ به درخواست دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا صورت گرفته است.

درخواست ریاض برای برگزاری نشست فوری اوپک و دیکر کشورهای صادرکننده نفت پس از آن مطرح شد که  رییس جمهوری آمریکا در خصوص شرایط جاری بازار نفت با "محمد بن سلمان" ولیعهد عربستان، تلفنی گفت وگو کرد.

درخواست ترامپ از بن سلمان پس از آن بود که شرکت نفتی سعودی آرامکو عربستان روز پنجشنبه با وجود تقاضای کم در پی شیوع ویروس کرونا اعلام کرد که میزان صادرات خود را به طور بی‌سابقه‌ای بالابرده و در یک روز به ۱۸ میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه رسانده است.

کد خبر: ۱۲٬۱۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha