۱۵ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۳
اقدامات موثر برای حمایت از کسب‌ و کارها

اقدامات موثر برای حمایت از کسب‌ و کارها

مسعود خوانساری معتقد است، در اتاق بازرگانی تهران بسته‌ای سیاستی به رئیس‌جمهور ارائه شده‌ که در صورت اجرا می‌تواند فشار بر کسب‌وکارها را کم کند.

به گزارش بازار، مسعود خوانساری، رئیس اتاق بازرگانی تهران، طی یادداشتی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی به تشریح پیشنهادات اتاق تهران به دولت برای حمایت از کسب‌وکارها پرداخت و نوشت: نگرانی در مورد عواقب اقتصادی کرونا و اثر آن بر کسب‌وکارها بسیار نگران‌کننده ‌است. در اتاق بازرگانی تهران، بسته‌ای سیاستی به رئیس‌جمهور ارائه شده‌ که در صورت اجرا می‌تواند فشار بر کسب‌وکارها را کم کند. این بسته دو هدف را در دستور کار دارد. اول اینکه باید سیاست‌های فوری برای جلوگیری از اثرات شوک کرونا مورد توجه قرار گیرد و دوم اینکه باید سیاست‌هایی برای مهار رکود طی ۹ ماه آینده اتخاذ شود.

در بسته سیاستی اتاق به دولت توصیه شده برای جلوگیری از شوک معیشتی، دولت به گروه‌های آسیب‌دیده کمک هزینه یک میلیون تومانی را به هر فرد اعطا کند. البته این کمک باید به صورت اعتبار خرید باشد و نه پول نقد یا تسهیلات بانکی. همچنین پیشنهاد شده به گروه‌هایی که آسیب شدیدی از وضعیت کرونا دیده‌اند، کمک هزینه جداگانه ۵۰۰ هزار تومانی جهت تامین مواد غذایی اعطا شود.

دهک‌های اول تا سوم، افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی مانند بهزیستی و کمیته امداد و کارگران روزمزد می‌توانند از این کمک‌ها بهره‌مند شوند. در سطح بنگاه‌ها هم پشنهاد شده بین ۵۰ تا ۷۰ درصد حقوق کارکنان مشاغلی که در جریان کرونا آسیب دیده‌اند، توسط دولت پرداخت شود. اعطای تسهیلات ۵۰۰ میلیون تومانی به شرط حفظ اشتغال ۹۰ درصدی، پرداخت بخشی از هزینه‌های جاری بنگاه‌ها مانند حقوق، اقساط بانکی و پرداخت سهم کارفرما در تامین اجتماعی برای مدت سه ماه از جمله پیشنهادات به دولت است.

در بسته سیاستی اتاق پیشنهادهای در مورد سیاست‌های معطوف به بودجه دولت ارائه شده‌است. از جمله آنها آزادسازی پله‌ای سهام عدالت و انتقال ارزش آن به صاحبان سهام است. همچنین به دولت توصیه شده مالیات بر تردد خودروها را نیز در نظر بگیرد.

کد خبر: ۱۲٬۱۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha