۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۹
افزایش ۲ دلاری قیمت نفت با افزایش امیدها نسبت به کاهش همه گیری اومیکرون
رویترز بررسی کرد؛

افزایش ۲ دلاری قیمت نفت با افزایش امیدها نسبت به کاهش همه گیری اومیکرون

رویترز با انتشار گزارشی در خصوص افزایش ۲ دلاری قیمت نفت در بازارهای جهانی، دلیل آن را بهبود امیدواری نسبت به کم خطر بودن شیوع اومیکرون و تضعیف چشم انداز مثبت نسبت به مذاکرات هسته ای ایران دانست.

به گزارش بازار، قیمت نفت در بازارهای جهانی روز دوشنبه با ۲ دلار در هر بشکه افزایش به ۷۲ دلار رسید. به گفته رویترز، دو دلیل اصلی باعث افزایش قیمت نفت در بازارهای جهانی شد که عبارتند از خوشبینی به پایدار نبودن همه گیری اومیکرون و همچنین کاهش امیدها از افزایش قریب الوقوع افزایش صادرات نفت ایران.

گزارش‌ها در آفریقای جنوبی حاکی از آن است که موارد ابتلا به اومیکرون در این قاره، فقط علائم خفیف را نشان داده‌اند و بالاترین میزان شیوع هم اکنون در ایالات متحده است. یک مقام مسئول بیماری های عفونی نیز در همین خصوص به سی ان ان گفت: «به نظر نمی رسد که تا این لحظه شدت آن زیاد باشد». 

نفت خام برنت تا ساعت ۱۱:۳۵ به وقت گرینویچ با ۱.۸۵ دلار یا ۲.۷ درصد افزایش به ۷۱.۷۳ دلار رسید در حالی که در بازارهای  ایالات متحده آمریکا، قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت با ۱.۹۲ دلار یا ۲.۹ درصد افزایش به ۶۸.۱۸ دلار رسید.

جفری هالی، تحلیلگر کارگزاری اوآندا در این خصوص گفت: «اگر در روزهای آینده - یا هفته‌های آینده - ثابت شود که اومیکرون کمتر رفتار تهاجمی دارد، حتی اگر مسری‌تر باشد نیز می‌توانیم بگوییم که قیمت های فعلی، قطعا پایین‌ترین قیمت هفته گذشته در معاملات سه ماهه بوده است.» .

همچنین کاهش نگرانی ها از قدرت شیوع اومیکرون باعث تقویت سهام اروپا شده و موارد سرمایه گذاری امن تر مانند اوراق قرضه نیز به افزایش قیمت سهام اروپا کمک کرد. 

نفت برنت امسال ۳۸ درصد افزایش یافته است که با حمایت از سیاست کاهش تولید به رهبری سازمان کشورهای صادرکننده نفت و متحدانش موسوم به اوپک پلاس و همچنین بهبود تقاضا، از بالاترین سطح سه سال اخیر به بالای ۸۶ دلار در ماه اکتبر افزایش یافت.

اوپک پلاس هفته گذشته تصمیم گرفت حتی پس از کاهش قیمت ها که ناشی از نگرانی های اتومیکرون بود، به افزایش عرضه ماهانه ۴۰۰ هزار بشکه در روز در ژانویه ادامه دهد.

قیمت نفت همچنین با کاهش چشم انداز افزایش صادرات نفت ایران پس از پایان مذاکرات غیرمستقیم آمریکا و ایران برای نجات توافق هسته ای ۲۰۱۵ ایران در هفته گذشته، تقویت شد.

کد خبر: ۱۲۱٬۸۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha