۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۹
تعهدات پروژه مسکن مهر را تا انتها دنبال می‌کنیم
استاندار تهران:

تعهدات پروژه مسکن مهر را تا انتها دنبال می‌کنیم

استاندار تهران گفت: در پروژه مسکن مهر همه تکالیف و تعهدات را انشاءالله تا انتها دنبال می‌کنیم.

به گزارش بازار، محسن منصوری درباره مسکن ملی گفت: یکی از مهمترین دستور کار و موضوعات دولت سیزدهم ساخت مسکن است و از برنامه‌های آقای رئیسی است که سالانه یک میلیون مسکن ملی ساخته شود.

وی گفت: در واقع ساخت مسکن به عنوان یکی از تکالیف اصلی وزارت راه و شهرسازی و سایر دستگاه‌هاست که ابلاغ کردند و سالانه یک میلیون مسکن سهم استان تهران می‌باشد و بسیار تعیین کننده و مهم است.

استاندار تهران افزود: از این یک میلیون، حدود ۱۵۵ هزار واحد سهم استان تهران است که این موضوع به وزارت راه و شهرسازی ابلاغ شده است که کلیت موضوع و سیاست دولت را پذیرفته‌ایم و مقدمات اجرایی آن را فراهم می‌کنیم.

وی گفت: با توجه به سیاست‌های مهاجرتی و زیرساخت‌ها و منابع و ذخایر و شرایط خاصی که استان تهران به لحاظ جمعیتی دارد اصل قضیه باید اجرایی شود.

منصوری ادامه داد: در جلسه امروز شورای مسکن دستور کار تسهیل پروژه‌های قبلی را هم داریم و باید به تعهدات خود عمل کنیم.

استاندار تهران افزود: از جمله در پروژه مسکن مهر همه تکالیف و تعهدات را ان شاءالله تا انتها دنبال می‌کنیم و در اقدام ملی مسکن که شروع شده و در حال پیگیری است همه آن‌ها را حتما تکالیف خودمان می‌دانیم و نهایی می‌کنیم.

استاندار تهران گفت: در چهار سال حدود ۶۰۰ هزار واحد مسکونی در استان ساخته می‌شود.

محسن منصوری در ادامه افزود: اقدام جدی و اصلی ما قانون جهش تولید مسکن است که آن‌ها را نهایی کنیم، نهضت ملی ساخت مسکن را با سرعت زیادی دنبال می‌کنیم و تصمیماتی نیز درباره سرعت و دقت اجرای ساخت صورت گرفت و شهرداری‌ها مکلف شدند ظرف یک ماه پیش پروانه و ظرف ۳ ماه نیز پروانه صادر کنند.

استاندار تهران افزود: مخاطب پروژه‌ها (مسکن مهر و ملی) معمولا کسانی هستند که از نظر مالی وضع مناسبی ندارند و بناست که این پروژه‌ها کم هزینه ساخته شود.

وی گفت: یکی دیگر از مهم‌ترین مسائل و موضوعاتی که در جلسه امروز مطرح شد آماده سازی زمین است.

منصوری افزود: به لطف خدا زمین مورد نیاز تمام پروژه‌های چهار ساله را شناسایی کردیم و آماده سازی آن را شروع می‌کنیم یعنی به لحاظ زمین درسطح استان تهران با تدبیری که در حوزه راه و شهرسازی و منابع طبیعی و سازمان برنامه انجام داده‌اند، شناسایی اولیه زمین مورد نیاز تمام پروژه‌های ما در دولت سیزدهم در چهار سال انجام شد.
استاندار تهران گفت: یکی از مصوبات ما نیز این بود که این زمین‌ها مبتنی بر سند آمایش باشد و آن زمین‌های که مناسب برای اجرای پروژه‌ها هستند در اولویت قرار گیرند و شرایط و شاخص‌هایی آمایش حتما لحاظ شده باشد و به لحاظ استاندارد و زیرساخت‌ها زمینه‌های مناسب برای این کار در نظر گرفته شود.

وی افزود: در مجموعه شهرهای جدید مثل پرند و پردیس و ... ۲۰ پروژه متمرکز نیز داریم که از قبل مشکلات اجرایی داشتند، برنامه زمانبندی را برای رفع مشکلات انجام داده‌ایم که در اسرع وقت این مشکلات نیز برطرف خواهد شد.

منصوری افزود: یکی دیگر از موضوعات واحدهای ساخته شده و آماده‌ای است که در استان تهران وجود دارد و اکنون چندین هزار واحد در استان گزارش دادند که انبوه سازان مختلف ساختند، اما به هر دلیلی نتوانستند آن‌ها را بفروشند که هم اکنون آماده است. با قواعد فعلی بانک مسکن برای این واحدها وام تعلق نمی‌گیرد بلکه وام برای ساخت تعلق می‌گیرد که مقرر شد این واحدها شناسایی شود.

وی ادامه داد: در شهرستان‌های استان از این واحدها زیاد است که می‌تواند در طرح نهضت مسکن قرار گیرد.

وی افزود: بیش از چند هزار واحد داریم که مقرر شد وزیر راه و مدیر عامل مسکن اقدامات لازم را در این خصوص انجام دهند و این‌ها را در این طرح مسکن ملی نیز بیاوریم یعنی وام پرداخت شود تا این واحدهای آماده نیز در اختیار متقاضی قرار گیرد و سند نیز در اختیار و در گرو بانک باشد.

استاندار تهران گفت: مقرر شد این واحدهای بلاتکلیف مانده در کوتاه‌ترین زمان ممکن که تعدادشان نیز زیاد است در اختیار متقاضیان قرار گیرد.

کد خبر: ۱۲۱٬۷۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha